ריסוס נגד כנימות

ריסוס נגד כנימות יסייע לכם להתגבר על הצרה מספר אחת שתוקפת צמחים, שתילים, חממות, גינות וגידולים חקלאיים.

זמן להכיר את הכנימות ונזקיהן ולהבין כיצד נפטרים מהן בהצלחה.

לא נעים להכיר: מיהן הכנימות?

כנימות הן חרקים קטנטנים מסדרת הפשפשאים, המחולקות לעשרות תתי מינים וסוגים – כולן ניזונות ומתפתחות בעזרת הצמחייה לסוגיה השונים וגורמות בדרך לנזק במעגל הולך ומתרחב, לעתים עד כדי חיסול מוחלט של כל הגידולים בתוך מספר שבועות.

אז במי מבין שלל סוגי הכנימות אתם צפויים להיתקל?

כנימה קמחית הנפוצה ביותר בגינות ובשטחים חקלאיים, ניזונה בעיקר מצמחים צעירים שנמצאים בשמש לא ישירה.
כנימת העלה גם היא תגיע לגבעולים ולעלים צעירים מהם היא ניזונה. לאחר הארוחה, הפרשותיה גורמות לתמותת הצמח.
כנימת עש הטבק תוקפת באופן קשה ואגרסיבי את הגידולים החקלאיים ונחשבת לאחד המזיקים ההרסניים בענף החקלאות.
כנימה רכה זוהי כנימה שעטופה במעין שריון הגנה המסייע לה להתמודד עם טורפים. כנימה זו בדרך כלל תוקפת את הצמחים בגינות הבתים.

כיצד מזהים כנימות על העלים והגבעולים?

  • נקודות קטנות בהירות או כהות על גבי הצמח, לרוב בחלק התחתון של העלה.
  • חירורים, הצהבה או קמילה ועיוות שנגרמו לעלי הצמח.
  • הופעת נמלים בעציצים ועל הצמחייה, הניזונות מהפרשות הכנימות.
  • תחלואה בצמחים ללא סימני חרקים, המרמזת על כך שייתכן ו"נדבקו" מצמח אחר.

הדברה נגד כנימות

מכיוון שאין באמת דרך לשלוט בפעילותן של הכנימות, הדרך הטובה ביותר להיפטר מהן היא בפעולות הדברה מקצועיות. טכניקת ההדברה משתנה ביחס לסוג הכנימה המדויק ומאפייני השטח הנגוע ולכן כרוכה באבחון מקדים מצד מדביר מוסמך.

ריסוס נגד כנימות

ההדברה המרכזית לכנימות מתרחשת בריסוס המבוסס על חומרים אורגניים שאינם פוגעים בסביבה וביתר הצמחייה. ריסוס זה יתרחש רק עם סוגים ומינונים של חומרים המורשים לשימוש מטעם המשרד להגנת הסביבה ומיושם על שני צידי העלים ומטה, עד לנגירה לשורש הצמח.

חומר הדברה נגד כנימות עלה

כאשר מדובר בגינה, חממה או שטח עשיר מאוד בצמחים שסובלים מכנימות עלה, יש לרסס את הצמחייה אחת לכל 3-4 ימים במשך חודש שלם עד לניקיון מלא ועם חומר ייעודי המטפל בסוג זה של כנימות.

פיזור גרגירים נגד כנימות

ככל שהריסוס עצמו לא עזר כמצופה ובעיית הכנימות עדיין נמשכת, אפשר לטפל בה בעזרת גרגירים שיפוזרו סמוך לשורשים ומכילים חומר כימי מסוים. הגרגירים ייספגו בשורשי הצמח ויביאו להרעלת הכנימות שניזונות מהנוזלים שלהם וללא כל פגיעה בצמח עצמו.

הדברה ביולוגית נגד כנימות

יש מקרים רבים שבהם לא ניתן לסלק את הכנימות בעזרת תכשירים, לרוב כאשר שטח הכיסוי גדול מאוד, מכיל פירות או יבולים שיש חשש שייפגעו או ככל שבעיית הכנימות במקום יצאה משליטה וחייבת פתרון קבוע בדחיפות האפשר.

במצבים אלה ניתן לבצע הדברה ביולוגית, בה מפזרים בשטח בעל חיים שטורף את הכנימות ובכך מביא לדילול האוכלוסייה ואף להרחקתה המלאה בתהליך טבעי ומבוקר, ללא התערבות אנושית נוספת.

ריסוס טבעי נגד כנימות – כך תטפלו בצמח הבודד

לא פעם אנחנו נתקלים בשאלות לגבי הצורך בהדברה כאשר הכנימות התקיפו עציץ בודד במרפסת או מספר שתילים בתוך הבית. מצבים אלה אינם מחייבים הדברה מקצועית וניתן לנסות לפתור אותם קודם בעזרת תרסיסים או חומרים ביתיים וטבעיים.

טיפול בייתי נגד כנימות:

  • חומץ מהול במים
  • מים וסבון
  • התזת אבקת סודה
  • תרסיסי כנימות לשוק הרחב

חומץ מהול במים

שפכו כף חומץ לשפריצר יחד עם כוס-שתיים של מים, נערו והתיזו על העלים. חזרו על הפעולה אחת ל-3-4 ימים.

מים וסבון

שיטה אפשרית לניקוי כנימות מעצי הפרי, בה מנקים את הפירות עם מעט סבון כלים והרבה מים.

התזת אבקת סודה

שפכו כפית סודה לשפריצר יחד עם כוס-שתיים של מים, נערו ורססו על הגבעולים והעלים. חזרו על הפעולה אחת ל-3-4 ימים.

תרסיסי כנימות לשוק הרחב

בחנויות הגינון ובמשתלות תוכלו למצוא תרסיסים מוכנים לטיפול בכנימות, שיעזרו לכם להיפטר מהופעתן הנקודתית על צמחים בודדים בבית.

טיפים להימנעות מהופעת כנימות בצמחייה

גם אם סילקתם את כל הכנימות בהצלחה, דבר לא מבטיח שהן לא ישובו לכאן בהמשך. אז מה צריך לעשות כדי לגונן על הצמחים מכאן והלאה? הנה כמה פעולות חשובות:

טיפול הולם ונכון לכל הצמחייה

בטבע החזק שורד ולכן צמח משגשג ובריא יהיה הרבה פחות חשוף למפגעי הכנימות. שמרו על מינוני השקייה וזמני השקייה טובים, ספקו לצמח שלכם חשיפה אידיאלית לאור ובדקו כיצד אפשר לטפח ולייעל את הצמיחה שלו על ידי טיפול פשוט שמתאים לאותו הסוג.

רישות החלונות בבית

אם הצמחים נמצאים בתוך הבית, מומלץ להתקין רשתות על כל החלונות להימנעות מחדירת יתושים. כאשר הם נוכחים במקום, יגיעו בעקבותיהם גם הכנימות שניזונות מהם.

שתילת צמחי תבלין שהכנימות מתעבות

בזיליקום, שום, נענע ולבנדר הם אויבים מושבעים של הכנימות ומרחיקים אותן ביעילות (ועל הדרך גם חרקים נוספים).

ריסוס מקצועי על ידי מדביר מוסמך

ככל שבעיית הכנימות עשויה לחזור או במטרה להימנע מהן לאורך זמן, תוכלו לבצע ריסוס שנתי לכל הצמחייה ובכך להגן עליה מפני מתקפת כנימות פוטנציאלית.

סובלים מהכנימות? תנו לנו לטפל בהן ב-100% הצלחה

חברת אביה בקרת מזיקים מתמחה כבר 20 שנים בהדברת כל סוגי המזיקים בישראל, לרבות כל סוגי הכנימות בשטחים חקלאיים, חממות, בתי גידול, גינות אורגניות, מטעי פרי וירק ובתים פרטיים.

חרטנו על דגלנו מתן שירות מקצועי בסטנדרטים הגבוהים ביותר, תוך עמידה מלאה בזמנים, אחריות לביצוע כל הדברה והימנעות מוחלטת מפגיעה באדם, החי והצומח. פנו אלינו בכל שאלה בנושא ונעניק לכם שירות מקצועי ואיכותי מכל הלב.

שאלות ותשובות בנושא ריסוס נגד כנימות

כנימות הן יצורים קטנים ואוכלי צמחים ממשפחת הפשפשאים, מסבות נזק אדיר לעלים, גבעולים ותפרחת של צמחים וגידולים אורגניים מסוגים רבים. ניתן לראות את הכנימות על גבי העלים עצמם, או לזהות פיח על הצמח וסביבתו.

לא בטוחים שאלה כנימות? תוכלו לצלם לנו תמונה של החרק או סימניו על גבי הצמח ואנו נספק לכם זיהוי וודאי והנחיות לפעולה.

כנימות נוטות להגיע לצמחיה "חלשה": כזו שהתייבשה או שסובלת מהשקיית יתר, שחווה האטה בצמיחה בשל מיקום לא חשוף מספיק לאור או שנפגעה מדריכה וחבלה. ולכן תחזוקה קבועה לכל צמחיית החצר תצמצם משמעותית התפרצות של כנימות.

במקביל, אצלנו באביה הדברות תוכלו לבצע הדברה שנתית הכוללת ריסוס ירוק, עם פתרונות נקודתיים לעשבים שוטים שגורמים להחלשת הצמחייה ובכך חשופים יותר להופעת כנימות.

קיימים מספר חומרי הדברה רלוונטיים ומורשים לשימוש מטעם המשרד להגנת הסביבה וביניהם קודקוד, ראנדפ, סייפן, ברק ועוד. חברתנו תספק לכם מענה מקיף, מדויק ומקצועי לכל בעיה של כנימות, אליה נתאים את החומר וריכוזו כדי להשיג הצלחה מלאה.

המחיר לעץ נע לרוב בין 800 ל- 1,700 ₪, תלוי בגודל העץ ובפעולות ההדברה המדויקות שנדרשות נגד כל הכנימות בשטח. חרטנו על דגלנו לספק לכם בכל עת שירותי הדברה ברמה הגבוהה ביותר, תוך שמירה מלאה על הסביבה ועל לקוחותינו. אם דרושה לכם הדברת כנימות, צרו עמנו קשר ונספק לכם מידע מקיף ומפורט בהתאם לכל פעולות ההדברה.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

ריסוס נגד כנימות סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
דילוג לתוכן