פינוי קן צרעות

פינוי קן צרעות הוא שירות קריטי עבור קן שנבנה בסמוך אליכם, חושף אתכם לעקיצות שעשויות להיות מסוכנות ומלווה מטבע הדברים במטרד ובחששות. הדברה מקצועית תטפל בקן במהירות דרך מספר שיטות אפשריות, בהתאם למיקום הקן וסוג הצרעות שבתוכו.

מה עושים כשמגלים קן של צרעות?

אם הבחנתם בקן צרעות שנמצא בשטח שלכם, המעשה הבטוח ביותר יהיה להתרחק ממנו ולהזהיר את יתר הנוכחים מהאזור שבו הוא נמצא. להבדיל מדבורים שמקפחות את חייהן בתום העקיצה, הצרעות ממשיכות לחיות גם לאחר מכן ועשויות לצאת כנגד הפולשים לשטח הקן במתקפה מרובת חיילות שעשויה לגרום לסיכון בריאותי קשה.

ויחד עם זאת, כאשר מבחינים בצרעה-שתיים בסך הכל, אין פירוש הדבר שישנו קן סמוך ולכן אין כל צורך לנסות לגרש אותן מהמקום. צרעות אינן תוקפות סתם כך ולכן יש לטפל בהן רק כאשר מבחינים בצרעות באופן תדיר מאוד ובכמות גדולה, על אחת כמה וכמה כאשר מאתרים קן שנמצא בסמוך אליכם.

כמובן שבשל ריבוי סוגי הצרעות וקרבתן המשפחתית לדבורים, מומלץ לעמוד ממרחק בטוח ולצלם את תמונתן למדביר בכדי לערוך זיהוי וודאי. וכך המדביר שיגיע אליכם כבר ידע להנחות אתכם כיצד להתמודד עם הבעיה עד להגעתו ולספק לכם פרטים בנוגע לאופן שבו יטופל הקן.

פינוי קן צרעות – כך זה מתבצע

צרעה היא שם כולל למשפחת מעופפים מסדרת הדבוראים ולה כמה סוגים שונים שפועלים בישראל. הנפוצים שבהם אלו הצרעה המזרחית (המכונה "דבור") והצרעה הגרמנית, אם כי ישנם גם סוגים נוספים כמו פלכית וטייחת – לכולן עוקץ ארסי במינון נמוך.

כל אחד מהסוגים נוטה לקנן בסמוך למקור מזון ומים איכותי על הקרקע או בגובה, בדגש על מקומות סגורים ובטוחים כמו ארגז התריסים, המזגן החיצוני ואפילו בתוך מעקות ברזל חלולים. אז כיצד מסלקים את הצרעות ומפנים את הקן שבנו במיקומים אלה? לפניכם כמה שיטות נפוצות:

קן צרעות במזגן ריסוס הקן עם חומר נוזלי או מקציף. לאחר תמותת האוכלוסייה המדביר יפרק את הקן בעזרת מוט.
קן צרעות באדמה החדרת מאבקת לפתח הקן והתזת אבקה רעילה, שתדביק במהירות את כל הקן כולל את המלכה.
קן צרעות בחלון התזת חומר נוזלי, מקציף או אבקתי בהתאם לסוג הצרעה שאובחנה. לאחר מכן המדביר ינתק את הקן ויסלק אותו.
קן צרעות בקיר אם מיקום הקן נגיש ופנימי, ניתן לרסס אותו עם חומר מתאים. אם מדובר בקיר חיצוני ללא גישה, ניתן לפזר בשטח פיתיון רעיל אותו הצרעות נושאות אל הקן וניזונות ממנו.
קן צרעות בחצר שימוש בפיתיונות מורעלים (מלכודות לצרעות) או לחילופין ריסוס הקן והריסתו לאחר מכן.
קן צרעות בבית ריסוס הקן בעזרת חומר הדברה מתאים, עיטופו והשלכתו לאתר פסולת מרוחק.

חשוב שתדעו: הדברת קן צרעות תתרחש כמעט בכל המקרים בשעות הלילה, כאשר כל הצרעות נמצאות בתוך הקן וניתן לטפל בהן במהירות ובמינימום סיכון.

האם אפשר לערוך פינוי קן צרעות לבד?

למרות שעקיצת צרעות איננה קטלנית לאדם, היא עשויה להסב סיכון מוגבר מאוד לאנשים רגישים ואלרגיים ונחשבת בכל מקרה לכואבת למדי. לכך צריך להוסיף גם את הנטייה של הצרעות כיצורים חברתיים להצטרף לחברותיהן המותקפות כדי לעקוץ את התוקפים יחדיו ובעוצמה.

נסיבות אלה מייצרות מפגע בטיחותי כבד כלפי כל מי שיחליטו לפעול נגד הקן בכוחות עצמם, במיוחד כאשר הפעולה מתרחשת ללא אמצעי הגנה וכלים מקצועיים המיועדים לטיפול בו.

המצב היחידי שבו תוכלו לבצע הרחקת קן צרעות בעצמכם יהיה כאשר מבחינים בכמה צרעות בודדות שמחפשות אחר מזון בשטח ושניתן לסלק בעזרת מלכודות פשוטות כמו משטחי דבק או פיתיונות במינון רעלים נמוך שנמכרים לצרכן הפרטי.

כל עוד איתרתם קן פעיל או נוכחות מוגברת של צרעות שמלמדת על מגוריהן הסמוכים, יש להזמין מדביר מיומן המנוסה באיתור קיני צרעות ושיכול לבצע סילוק קן צרעות, בעזרת ציוד מתאים לרבות ביגוד אטום, תכשירי הדברה יעילים וכלים ייעודיים לפירוק ופינוי הקן מהמקום.

סילוק קן צרעות לפי סוגו: כך תדעו באיזו צרעה מדובר

כל הצרעות משתמשות בפיסות עץ בגדלים ועוביים שונים כדי להרכיב לעצמן את הקן, מה שיוצר בית כדורי בעל פתחי משושה, בגוון חום-אפור ובגודל משתנה לפי כמות הצרעות שצריך לאכלס.

קינים אלה נבנים בדרך כלל לעונה אחת במהלך האביב והקיץ ונמצאים בעיקר בסדקים ופתחים שונים כמו גזעי עצים, ארגזי תריסים, קורות חלולות, קירות, מזגנים, מחסנים וגגות רעפים.

כדי שתדעו כבר מראש מה עושים עם קן צרעות שנתקלתם בו ולתאר את סוג הצרעה למדביר, הנה כמה הבדלים נוספים בין קיני הצרעות לפי סוגן:

קן של צרעה גרמנית צורתו ככוורת דבורים בעלת משושים בגוון אפור. נבנה בתוך מחילות באדמה, מקומות חלולים הסמוכים למקור רטיבות ופינות בעלות גישה קשה.
קן של צרעה מזרחית צורת הקן עגולה וצבעו חום, נבנה בדרך כלל בגובה, על גבי עצים, פרגולות, גגות ועוד.
קן של צרעה טייחת הקן נבנה מבוץ שמקבל מעין מראה מוחלק ומוארך עם חורים יחסית סימטריים. לרוב נבנה על גבי קירות ותקרות.
קן של צרעה פלכית מראה הקן כדורי וצבעו אפור, בעל מספר גדול של תאים בצורת משושים. קנים אלה נבנים בדרך כלל על ענפי עצים וקירות.

הבחנתם בקן צרעות? תשאירו לנו את הטיפול בו

חברת אביה הדברות מחזיקה בניסיון מקצועי של למעלה מ-18 שנים בביצוע כל סוגי ההדברות מול כל המזיקים ובפריסה ארצית. אם נתקלתם בצרעות בבית, בבית העסק, בחצר או המשרד, צרו עמנו קשר ונגיע במהירות לאבחון, ריסוס קן צרעות וסילוקו הבטוח מהמקום.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

פינוי קן צרעות סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
דילוג לתוכן