הדברת תיקן גרמני

הדברת תיקן גרמני מתרחשת כמעט תמיד באזור המטבח בבתי מגורים או במטבחים של בתי עסק שונים וכרוכה בשיטת עבודה נפרדת מזו של התיקן האמריקאי הגדול והמוכר.

אז כיצד תדעו שמדובר בתיקן גרמני ומה נבצע אצלכם במהלך ההדברה? – המשיכו לקרוא.

לפני שנתחיל, הנה עובדה חשובה:

בישראל קיימים 3 סוגי תיקנים (מקקים) נפוצים בסביבת המגורים:

  1. תיקן אמריקאי – הגדול, החום, המעופף והנפוץ שמגיע מתוך הביוב או בתעופה פנימה.
  2. תיקן מזרחי – גדול, שחור מבריק ומסריח ביותר, עקב נוכחותו בתוך פחי אשפה.
  3. תיקן גרמני – קטן ומהיר מאוד, צבעו חום בהיר ומאפייניו שונים לחלוטין משני הסוגים האחרים.

בשל השוני במאפיינים והרגלי החיים של התיקן הגרמני, שיטת ההדברה מולו תהיה נפרדת לחלוטין, עם חומרים ייעודיים בלבד. זיהיתם תיקן גרמני וניסיתם לקטול אותו עם k-300 ודומיו? אולי הג'וק שריססתם כבר מת, אבל קהילה שלמה עדיין מסתתרת בסמוך, במקומות שאליהם שום תרסיס ביתי או מקצועי מסוגל להגיע.

מקק גרמני לעומת מקק אמריקאי – כל ההבדלים

כדי שתדעו לדווח לנו איזה מקק בדיוק ראיתם, אפשר פשוט לצלם לנו תמונה. אבל למקרה שנלחצתם או שהרגע חלף מהר מידי, תוכלו להכיר את ההבדלים בין תיקן גרמני לתקין אמריקאי, בטבלה הבאה:

תיקן גרמני תיקן אמריקאי
1.5 ס"מ לכל היותר, חום בהיר עם פסים שחורים בצידי הראש, איננו בעל יכולת תעופה ולא משוטט, יוצא ממחבואו בלילה רק לאכילה. גודלו 4-5 ס"מ, דומה בצורתו וצבעו לתמר מג'הול, מעופף ומשוטט, פעיל בעיקר בלילה.
מופיע אך ורק בתוך המבנה ובמיוחד במטבח והמזווה. מתגורר במקומות חשוכים וחמים כמו מכונת הקפה או התמי 4. נוטה להופיע ליד ביובים ופתחי ניקוז, במקומות מלוכלכים, לחים, מעופשים ומתחת לעצמים כמו רהיטים או גרוטאות.
מסתתר באזורים מבודדים ובלתי נגישים כמו סדקים וחריצים זעירים בשיש המטבח, חללים סביב צנרת המים, בארון מתחת לכיור ובתוך מכשירי חשמל במטבח (טוסטר, תנור, מיקרוגל ועוד). מסתתר במחסנים, מרתפים, עליות גג, בתוך וליד פתחי ניקוז, קומפוסטרים וביובים, לעתים בתוך פתחים וחריצים בקירות חדר השירותים והאמבטיה.

ולאחר הזיהוי – איך תתרחש נגד תיקן גרמני הדברה ביתית?

מכיוון שהתיקנים הגרמנים לא מושפעים מריסוס, הדרך להדביר אותם היא בעזרת ג'ל מיוחד שמכיל רעלן קיבה. זהו פיתיון מתוחכם שמדמה מזון ומאלץ את התיקן לצאת ממחבואו בתוך הסדקים והחריצים כדי לאכול ממנו. לאחר שיעשה זאת, הוא צפוי לתמותה בתוך כמה ימים.

הדברת תיקנים גרמנים בעזרת ג'לים

פיתיונות ג'ל לתיקן הגרמני מהווים את הדרך הטובה והמהירה ביותר להיפטר מהג'וקים. כל עוד נתקלתם בבעיה נקודתית ולא קשה מאוד, כמו למשל תיקן-שניים, תוכלו לרכוש מזרק ג'ל שמותאם לשימוש צרכני רגיל (בדומה לכל קוטלי החרקים בסופר) ובו 15 קפסולות של ג'ל למריחה במקומות אסטרטגיים כמו השיש במטבח, הארון מתחת לכיור ובאזורים סמוכים למוצרי החשמל.

אם הג'ל לא עבד או שאתם סובלים מכמות גדולה יותר של תיקנים גרמנים, תצטרכו להזמין מדביר שישתמש בג'ל במינון רעלים הרבה יותר גבוה (רעלים אלה מוכוונים לפגיעה במערכות הגוף של התיקן בלבד ואינם מתנדפים לסביבה) וסביר להניח שגם בכמות יותר גדולה של ג'ל מזו שנמכרת לצרכן הביתי.

ומתי יבוצע ריסוס תיקן גרמני?

אמנם אפשר לרסס את הבית במטרה למנוע מחרקים ומתיקנים נוספים להתקרב אליו, אבל לא מדובר באמצעי אפקטיבי נגד התיקן הגרמני עצמו. כדי להדביר אותם, צריך לדרבן אותם לצאת מהמחבוא ואז יש צורך לחדור את מעטפת השריון העמידה שלהם. בדיוק מהסיבה הזו משתמשים בפיתיונות.

טיפים מעולים להדברת תיקן גרמני – גם לבד

אז כל עוד מדובר בתיקן בודד או בכמה תיקנים שאפשר להתגבר עליהם בעזרת הג'ל מהחנות – זה הזמן ללמד אתכם איך בדיוק להשתמש בו.

לפני הכל זכרו שהתיקנים הגרמניים מסתתרים במקומות סמויים כמו מתחת למכסה התמי 4 או מגש התנור, לעתים בחריצים וסדקים בארונות ומגירות במטבח. ההתרבות שלהם מהירה מאוד כך שיש לפעול ברגע שמזהים אותם:

  1. פנו חפצים ואריזות מזון מהמטבח, בדגש על כאלה שלא תרצו שהג'ל יבוא עמם במגע.
  2. מרחו את הג'ל בפינות השיש, בצירי ובבטן הארון שמתחת לכיור ובמקומות נוספים במטבח שהג'וקים אוהבים.
  3. פעולת הג'לים תתחיל בתוך 3-5 ימים ויתכן שתראו תיקנים מתים על השיש – פנו אותם עם נייר או מגבון.
  4. הג'ל נשמר למשך שבועיים-שלושה ולאחריו צריך לחדש אותו. עשו זאת אם הבעיה טרם נפתרה.
  5. כל עוד הג'ל במצבו הפעיל – אין לנקות אותו משום שהסרתו תעצור את כל תהליך ההדברה.

הבעיה לא נפתרה ואתם סובלים מכמות גדולה של תיקנים?

אנחנו כאן כדי לעזור! חייגו אלינו ונגיע להדברה עם החומרים המתקדמים והאפקטיביים ביותר, כולם באישור המשרד להגנת הסביבה. השירות שלנו ניתן עם אחריות כך שגם אם התיקנים חזרו, נוכל להגיע לסבב הדברה נוסף.

איך נמנעים מנוכחותו של מקק גרמני בבית או בעסק?

  • נקו בשוטף את המטבח בדגש על פירורים, משטחים שומניים, אריזות לא סגורות ושאריות מזון.
  • בדקו כל אריזה, קרטון או עטיפה שנכנסים אליכם – הרבה פעמים התיקנים נצמדים אליהם וכך "מדביקים" את המטבח שלכם.
  • שמרו על סדר וארגון בכל חלקי המטבח, כולל ניקיון מכשירי החשמל.

ראיתם תיקנים גרמנים או סימנים להופעתם? זה הזמן ליצור איתנו קשר ולקבל שירות ללא פשרות ממדביר מוסמך, עד לפתרון מלא לבעיה.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

הדברת תיקן גרמני סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
דילוג לתוכן