עקיצות פשפש המיטה זיהוי

לצורך זיהוי עקיצות פשפש המיטה ניתן לחייג למדביר מוסמך או לנסות לזהות בעצמכם – לא משנה השיטה שתבחרו – אנחנו כאן עבורכם.

לצורך זיהוי העקיצות במידה והחשד הוא פשפש המיטה, אפשר להתייעץ עם צוות המדבירים של אביה הדברות, לחלופין, ניתן לקרוא את המאמר כאן כדי לנסות להבין באילו עקיצות של איזה מזיק מדובר.

עקיצות של פשפשי המיטה: כיצד מאבחנים אותן?

אם אתם מתעוררים עקוצים בבוקר, מתגרדים אל תוך היום ומגלים יותר ויותר סימני עקיצות על גופכם – מיד נזהה האם מדובר בפשפשי המיטה.

אבל רגע לפני כן נגלה לכם שפשפשי המיטה, על אף המטרד הנוראי והמתמשך שהם גורמים, נחשבים להרבה פחות נפוצים בבית מאשר פרעושים, יתושים ואפילו ברחשים. לכן הצורך לזהות ולבודד את סממני העקיצות המדויקים שלכם הוא קריטי להחלטה על פעולות ההדברה המדויקות שצריך ליישם.

סימנים לעקיצות פשפשי מיטה

למרות שכל עקיצה מותירה אחריה גרד וסימנים ברורים בעור, יש כמה נתונים שמפרידים את עקיצות פשפש המיטה מעקיצות של חרקים אחרים. בטבלה הבאה תמצאו את כל סימני הזיהוי שאתם צריכים כדי לקבוע בוודאות שאלו אכן פשפשי מיטה:

מראה העקיצות כתם אדום או נקודה בולטת בגוון העור, כמעין גבשושית או שלפוחית קטנה. במקרים מסוימים תופיע עם מרכז בהיר או כהה יותר וסביבו אדמומיות.
תזמון העקיצות פשפשי המיטה מסתתרים בחריצים זעירים על המזרון, המצעים, השידות ושקעי החשמל הסמוכים ויוצאים בלילה בלבד כדי לעקוץ.
מיקום העקיצות עקיצות טריות מידי בוקר יופיעו בכל חלקי הגוף, כולל הצוואר, הזרועות, הבטן, הישבן והרגליים.
צפיפות העקיצות סממן מובהק לפשפשי מיטה הוא מספר עקיצות שמופיעות באותו המקום. עקיצות אלה יופיעו כמקבץ או כקו אחת אחרי השנייה.

מי עוקץ אותי?

סימני עקיצות הפשפשים עדיין לא קובעות בוודאות שבהם מדובר ולכן חשוב לבודד אותן גם ביחס למאפייני עקיצות של חרקים אחרים:

עקיצת יתוש יתושים עוקצים באופן נקודתי ומותירים בעור נקודה אדומה בודדת, בולטת ונפוחה.

חלק מהיתושים גם פעילים במהלך היום ויכולים לחדור אל מתחת לבגדים בעקיצתם.

עקיצת פרעוש פרעושים עוקצים בעיקר את אזור הרגליים – מהשוקיים ומטה ופעילים במהלך היום והלילה. הם מותירים אחריהם נקודה אדומה קטנה ולרוב בודדת.
עקיצת ברחש ברחשים עוקצים בסביבת עור חשוף וסימן עקיצתם בדרך כלל מסתכם בנקודה קטנה ומגרדת, מבודדת מעקיצות נוספות.
עקיצת כיני יונים הכינים הזעירות עוקצות כמעט ללא הותרת סימנים בעור, למעט גרד עז ואדמומיות שנובעת ממנו. גם הפעם מדובר בנקודות עקיצה מרוחקות זו מזו.
עקיצת פשפש מיטה מספר עקיצות באותה הנקודה שמתרחשות בלילה ובכל חלקי הגוף, עם מופע אדום בולט או כמעין גבשושית מובחנת מתחת לעור כמו יבלת או שלפוחית.

זיהיתם שמדובר בוודאות בעקיצות של פשפשים? לא בטוחים עדיין שבהם מדובר? תוכלו לצלם ולשלוח לנו תמונה של העקיצות לאבחון סופי ולקבל שירותי הדברה מקצועיים עד לפתרון מלא.

סימנים נוספים שיופיעו יחד עם עקיצות הפשפשים

דרך נוספת לזהות את עקיצות הפשפשים תהיה לגלות ערנות לכמה סממנים נוספים המתפתחים במקביל להמצאות פשפש מיטה:

  • כתמי דם על המזרון והסדין
  • גרגירים או נקודות שחורות על המיטה
  • סימני חלודה על שולי המזרון/ המצעי

כתמי דם על המזרון והסדין

כתוצאה מהפרשת שאריות הדם שהפשפשים מצצו מכם בלילה.

גרגירים או נקודות שחורות על המיטה

הפרשות הצואה של הפשפשים לאחר פעילותם.

סימני חלודה על שולי המזרון/ המצעים

אלה הם נשלי הפשפשים וסימן מובהק לנוכחותם.

חשוב לדעת: אם אתם סובלים מהתפרצות פשפשים גדולה, היא צפויה להתרחב גם לריפודים נוספים בבית כמו הספה והכורסאות, עליהם יופיעו סימנים אלה וגם בהם תחוו עקיצות במהלך הלילה.

כיצד לטפל בעקיצות פשפשי מיטה?

עד להדברה המקצועית שתבוצע אצלכם, חשוב שתעניקו טיפול לעקיצות הקיימות כדי למנוע את המשך הגרד המטריד וגם לחסל פוטנציאל לזיהומים או פגיעה בעור.

על כן כדאי להתייעץ עם רופא עור או רופא רלוונטי אחר. על כל מקרה כדי שהעקיצות יפסיקו – כדאי לשוחח איתנו, לצוות מדברי החברה שלנו ישנו ניסיון רב שנים בהדברת פשפשי המיטה.

ערכתי לגבי עקיצות פשפש המיטה זיהוי וודאי. ועכשיו מה?

אם ברור לכם שאתם סובלים מפשפשי מיטה, חשוב מאוד להתחיל לטפל בהם ללא דיחוי. הפשפשים מתרבים בקצב מהיר ובכמויות אדירות ולכן מופעי העקיצות שלהם צפויים להיות רבים וקשים יותר כבר בשבועות הקרובים.

בהתייעצות עם מדביר מוסמך מחברת אביה הדברות, תוכלו לקבל הנחיות שיעזרו לכם להתחיל להתמודד עם הבעיה כבר עכשיו. אנו נגיע אליכם בהקדם האפשרי לביצוע הדברה מקצועית ויסודית בכל חדרי הבית וננטרל את פעילות הפשפשים באופן שמגביל אותם מלעקוץ עד לתמותה הסופית.

נוכל לספק לכם מידע נוסף וחשוב גם למקרים שבהם יש בבית אנשים בעלי רקע רפואי מיוחד, תינוקות ופעוטות, נשים הרות או בני הגיל המבוגר שעשויים לסבול מהעקיצות ותופעותיהן באופן מוגבר. שתפו אותנו בנושא – במקרים אלה, ייתכן שההדברה תהפוך לדחופה ואנו נגיע אליכם בהתראה קצרה כדי למנוע סיכון בריאותי מוגבר.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

עקיצות פשפש המיטה זיהוי סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
הזמנת שירות הדברת פשפש המיטה
*מתחשבים באנשי ונשות המילואים
ביחד ננצח!
דילוג לתוכן