פשפש המיטה – טיפול

פשפש המיטה דורש טיפול יעיל, כזה המבוצע נגדו אחת ולטווח זמן ארוך מאוד אם לא לתמיד.

אז איך מאתרים את בעיית פשפשי המיטה על סמך הסימנים הייחודיים להופעתם וכיצד לנהוג כדי להיפטר מהם לחלוטין? המשיכו לקרוא.

למה ומדוע חשוב לבצע נגד פשפש המיטה טיפול?

מבין אלפי טפילים שמתקיימים ממגע עם האדם והחי, פשפש המיטה הוא כנראה היצור המטריד מכולם. מדובר בחרק זעיר ביותר שגודלו כ- 5 עד 6 מ"מ לכל היותר, צבעו חום-אדמדם וצורתו עגולה. נימפות הפשפשים מופיעות בגוון צהבהב יותר, בעוד שהביצים הזעירות עגולות ושחורות, כמעט בלתי מובחנות.

הנזק המרכזי בהופעתו של פשפש המיטה היא עקיצותיו הרבות שמתרחשות בשעות הלילה, שאינן גובלות במטרד בלבד ועלולות לחשוף את הנעקצים גם למופעי אלרגיה קשים ולמחסור חמור בשינה. אם הבעיה לא מטופלת בהקדם ובאופן יסודי, הפשפשים עלולים להתרבות ולהתפשט לעוד חדרים בבית ואפילו משכן לשכן.

בנסיבות האלה, חשוב מאוד שתדעו איך מתבצע לגבי פשפש המיטה טיפול יעיל ומהו התהליך הנכון להדברתם.

פשפש המיטה סימנים שאתם חייבים להכיר

עקיצות של פשפשים

העקיצות בעלות כתם אדמומי שנעשה כהה או בהיר יותר במרכזו. מכיוון שהפשפשים עוקצים מספר פעמים באותה הנקודה, אתם עשויים להבחין במקבץ של כמה עקיצות יחד – מה שמגדיל את החשד שאלו פשפשים ולא פרעושים, שעקיצתם בודדת ותופיע במספר מקומות שונים על הגוף (בדומה ליתוש).

סימנים על הסדין

פעילות של פשפשים ניתנת לזיהוי יחסית קל אם תביטו היטב על המצעים שלכם: ייתכן שתבחינו בכתמי דם קטנטנים ואולי אפילו בפשפשים עצמם. כעת בדקו את שולי המזרון, בדגש על הדפנות שלו: אתם עשויים למצוא שם מעין "מריחות" בצבע חלודה, המהוות את נשלי הפשפשים.

ביצים של פשפש המיטה

בביצים מאוד קשה להבחין, אך ייתכן והדבר אפשרי. לרוב הביצים יוטלו סמוך לאזורי האכילה (כלומר אתם, בעודכם ישנים במיטה), למשל על השידות הסמוכות, הפאנלים ובתוך שקעי החשמל. ממבט מקרוב ייתכן ותזהו מעין גרגירים שחורים וקטנים, כמו פלפל.

הביצים הם עיקר הקושי בהדברת פשפשים, משום שאם לא תדבירו את החדר הנגוע באופן יסודי, הביצים יבקעו והבעיה תתחיל מחדש. כך קורה שאנשים רבים שכבר היו בטוחים לחלוטין שנפתרו מהמטרד, חווים אותו שוב מחדש בתוך כמה חודשים.

אז איך מטפלים בפשפשי מיטה?

כדי לבצע נגד פשפשי מיטה טיפול מקיף ויסודי, חשוב לפעול בשלבים מבלי לפסוח על פעולות בדרך:

מעבירים את כל המצעים בבית לשקיות אטומות

זהו כנראה השלב המעיק ביותר בתהליך, אך אין ממנו מנוס: הותירו את המיטות בבית ערומות לחלוטין ממצעים, פנו את כל ארונות הבגדים, הסירו כיסויים, וילונות ושטיחים והכניסו את הכל לשקיות זבל אטומות וקשורות היטב.

כעת יש להוציא החוצה את כל השקיות ולהשאיר אותן בשמש חזקה לפחות 48 שעות. ביום יפה, הטמפרטורה בתוך השקית תגיע לכ- 40 עד 60 מעלות, שיספיקו לחיסול כל פשפש וביצת פשפש שנמצאים על הטקסטיל.

משתמשים בקיטור עוצמתי

זהו השלב שבגללו רוב האנשים נדרשים לפעול מול מדביר מוסמך. הקיטור פועל בחום גבוה וניתז בעוצמה, שתספיק לחיסול כל הפשפשים והביצים בבית, בדגש על המזרונים.

מרססים

השלב הסופי הוא כמובן ריסוס מניעתי שיקטול כל פשפש שינסה לחדור לשטחים המרוססים. החומר המרוסס משתייך לתחום ההדברה הירוקה, כך שהוא מצוי ברמת רעילות נמוכה עד כמעט לא מזיקה.

מכבסים

אחרי שסיימנו את תהליך ההדברה המלא, אפשר לטפל בכל הטקסטיל שממתין בסבלנות בתוך השקיות שבחוץ. לקטילה סופית של הפשפשים, עליכם להתחיל לכבס הכל בטמפרטורה של 60 מעלות לפחות.

אביה בקרת מזיקים, מסמך הוראות הכנה לפני הדברת פשפש מיטה. **חשוב להכין את הבית ביסודיות לצורך הבטחת יעילות ההדברה. 1. יש לפנות חפצים ואלמנטים אשר יאפשרו לנו גישה מלאה בבית. 2. יש לרוקן את תכולת הארונות, הספריות והשידות והמיטות לגמרי כולל שמיכות ומצעים. 3. יש לשים בשקיות ניילון את התכולה ולשים במרכז הסלון. לאחר ביצוע ההדברה: - הדיירים נדרשים לצאת מהמקום עם הגעת המדבירים למשך כ- 6 שעות. - לאחר ההדברה יש לשים את הבגדים / המצעים / השמיכות בהרתחה במכונת כביסה או במייבש (על פי התווית - מעל 60 מעלות למשך 3 דקות יוצר פעולה של חיטוי מפני הפשפשים והביצים). - יש לנקות את פילטר המכונה והמייבש לאחר השימוש. - לאחר סיום ההדברה ועם חזרת הדיירים יש לפתוח חלונות, ניתן להעביר מטלית לחה על המשטחים, אין לשטוף את הבית במשך 1 ימים. ההדברה תתבצע באמצעות חומרי הדברה הטובים ביותר בשוק והמאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה, ותבוצע על ידי צוות מדבירים בעלי רישיון. בברכה אביה בקרת מזיקים: אורטל - 055-5693567. שלומי - 052-7807612
מסמך הוראות הכנה לפני הדברת פשפש מיטה, כפי שהוא נשלח ללקוחות החברה

פשפש המיטה – מחיר ההדברה

אז כמה כל זה צפוי לעלות לכם אצל המדביר המוסמך והמקצועי? נפתח ונאמר שהדברת פשפשי מיטה נמנית עם תהליכי ההדברה המורכבים ביותר בבית ולעתים קיים הצורך בחזרה נוספת על סדר הפעולות המלא. כולל עבודה של מספר מדבירים בו זמנית (נגיד בבית גדול).

המחיר לטיפול תלוי בכמות החדרים בבית וברמת הנגיעות של פשפשי המיטה.

מחירו של חדר בודד נע בין 500 עד 1,000 ₪, תלוי כמובן במספר החדרים.

  • עבור הדברת פשפש המיטה בבית מלון או בעסק אחר מרובה חדרים, העלות לחדר יכולה להגיע גם ל- 400 ש"ח.
  • המחירים כמובן אינם כוללים מע"מ.

האם מדביר פשפש המיטה מתחייב לתוצאות?

כפי שקראתם, מאוד קל לחוות התפרצות נוספת של פשפשי מיטה ברגע שזו התרחשה כבר בעבר. לכן אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לעשות, הוא לוודא טרם ההדברה שהמדביר שבחרתם מצייד אתכם באחריות, שתאפשר לו להגיע לסבב הדברה נוסף במקרה שאתם עדיין קמים בבוקר עם סימני פשפשים.

אנחנו בחברת אביה הדברות צברנו מומחיות של למעלה מ- 18 שנים בהדברת פשפשי מיטה ונגיע אליכם עם כל הציוד המתקדם ביותר לטיפול בבעיה, עד לחיסול סופי ומלא שלה. לשאלות, מידע נוסף והזמנת ההדברה, פנו אלינו כבר עכשיו.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

פשפש המיטה – טיפול סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
הזמנת שירות הדברת פשפש המיטה
*מתחשבים באנשי ונשות המילואים
ביחד ננצח!
דילוג לתוכן