על ביצים של פשפש המיטה

ביצים של פשפש המיטה כמעט בלתי ניתנות להבחנה, בטח שלא על גבי מצע בהיר כמו סדינים לבנים או הקירות שלכם. אז איך בכל זאת תזהו אותם? הזמינו אותנו לאבחון מקצועי.

איך נראות ביצים של פשפש המיטה?

בהנחה ועדיין לא איתרתם את פשפשי המיטה עצמם, ביצי הפשפשים מהווים את האינדיקציה החזקה ביותר לנוכחותם בבית. אז איך הן נראות בכלל ביצים של פשפש המיטה? המאפיינים לפניכם:

  • גוון לבן עד סגלגל, עם מעטפת לבנה בוהקת
  • גודלן זעיר ביותר (ניתנות לאיתור על מצע כהה או בעזרת זכוכית מגדלת), כ-1 מ"מ.
  • צורת הביצים כגרגרי אורז, אליפטיות ומוארכות.
  • דבוקות למקומות הנסתרים ביותר בבית – בחריצי המיטה וכפלי המזרון, בסיס וגב המיטה, על גבי משטחים כמו שידות הלילה, הפנלים ובתוך שקעי החשמל.
  • אם מצאתם ממצא שחשוד כביצת פשפש המיטה, נסו למעוך אותה. אם הצלחתם בקלות ונגעלתם לגלות הפרשה דביקה על אצבעותיכם, סביר להניח שמדובר בביצת פשפשים.

היכן כדאי לחפש את ביצי פשפשי המיטה?

הפשפשים נוטים להטיל ביצים בתוך סדקים, חריצים וכוכים קטנטנים שנמצאים סמוך לאזורי האכילה שלהם, כלומר אתם, בשעות הלילה. המשמעות היא שהביצים יסתתרו בתוך חלקי המיטה השונים ובנגיעות גבוהה יהיה קל יותר להבחין בהן על המצעים והשמיכות.

מיקומים אפשריים נוספים יהיו כאמור בפאנלים, שקעי החשמל וחפצים סמוכים לצד המיטות, על מסגרות התמונות ובתוך ארון הבגדים, שם מזדמנים לפשפשים תנאי החשכה הרצויים להם להתפתחות ולמסתור. בנגיעות גבוהה יותר, הפשפשים עשויים להגיע גם למושבים וריפודים בחדרים אחרים.

סימנים נוספים לזיהוי פשפשי המיטה

כפי שקראתם, ביצי הפשפשים הם אינדיקטור מצוין לזיהוי נגיעות ולתחילת הטיפול, אך הם כמובן לא מהווים את הסימן האפשרי היחידי לנוכחותם. הנה כמה סימנים נוספים שעלולים להופיע ולבטא נגיעות של פשפשי מיטה:

  • גרגירים שחורים בכל האזורים בהם עלולים להימצא ביצי הפשפשים, שמהווים את צואת פשפש המיטה.
  • נשלי פשפשים המאופיינים ב"מריחות" או כתמים בגוון חום-חלודה על גבי המזרון והכפלים שלו.
  • כתמי דם זעירים על הסדינים שמופיעים בבוקר.
  • עקיצות טריות שמופיעות בבוקר, לעתים קרובות כמקבץ של מספר עקיצות באותו אזור.

ואם הסימנים הללו לא הופיעו ואתם בכל זאת נעקצים?

ייתכן שמדובר במזיק אחר שעוקץ אתכם, כמו יתושים או פרעושים שעוקצים לאורך כל היממה ועקיצתם מתבטאת כנקודה אדומה בודדת. אפשרות נוספת היא שמדובר בכיני יונים, שחדי העין יבחינו בהן מטיילות על הקירות או הבגדים ועקיצתן לא מותירה סימנים מלבד תחושת גרד רבה.

כיצד מדבירים את ביצי פשפשי המיטה?

ביצים של פשפש המיטה הם למעשה הסיבה העיקרית לכך שהדברת פשפש המיטה נחשבת לאחת מהמורכבות ביותר בתחום ההדברה המקצועית: נקבת הפשפש מטילה מעל 200 ביצים במשך כמה ימים רצופים, המרוכזות בקבוצות של כמה עשרות בכל נקודת מסתור. לאורך חיה היא תטיל מאות ביצים במצטבר.

הביצים עטופות בחומר דביק, כך שהן לא יזוזו ממקומן והן אף נצמדות למשטח ההטלה יותר כאשר מזג האוויר יחסית קריר (עד 10 מעלות לכל הפחות). כאשר מזג האוויר חם יותר, הפשפשים בוקעות בתוך 6-7 ימים. אם הטמפרטורה קרירה, הבקיעה תתרחש בתוך כשלושה שבועות ואולי גם יותר.

במצב כזה, ייתכן מאוד שעדיין נותרו בסיום ההדברה ביצים של פשפש המיטה שלא סולקו והן יבקעו בנקודת זמן מאוחרת יותר, לאחר שנדמה שהמטרד לחלוטין מאחורינו. ולכן שיטת ההדברה כוללת מספר שלבים, חלקם מתמקדים בביצי הפשפשים באופן מיוחד וכוללים שאיבה ושימוש בקיטור.

שלבי הדברת פשפש המיטה כולל הביצים

אם זיהיתם את סימני הפשפשים או אפילו הבחנתם בוודאות בביצים של פשפש המיטה, כעת הזמן לפעול ובמהירות, עוד לפני שתתרחש בקיעה והתרבות מסיבית.

שלב ההדברה הראשוני מכוון הן לביצי הפשפשים והן לפשפשים הבוגרים וכולל שאיבה בעזרת שואב אבק מכל האזורים "שמועדים לפורענות": כל חלקי המיטה והמזרון, השידות, שקעי החשמל, חפצים וכו'.

לאחר מכן תתרחש הדברה בקיטור, שמשתמשת בחום משמעותי של כ-60 מעלות למשך מספר דקות בכל נקודת הדברה. הפשפשים וכן הביצים אינם שורדים בחום הגבוה ומתים, גם אם נותרו על גבי המשטחים.

רק לאחר מיגור יחסי בשאיבה ובקיטור, יבצע המדביר ריסוס עם חומרים המיועדים לחיסול פשפשי מיטה. מדובר בחומרים מגישת ההדברה הירוקה שאינם בעלי ריח וסיכון בריאותי לאדם, אך פוגעים במערכת הנשימה והעיכול של הפשפשים וממגרים אותם ביעילות רבה.

שלב חשוב נוסף שסביר להניח שתצטרכו לבצע

אם אותרה נגיעות של פשפשים בארונות הבגדים, מומלץ להכניס את כל הבגדים לתוך שקיות אטומות וקשורות ולהוציא אותן לשמש חזקה. הטמפרטורה הפנימית תטפס ותחסל את הפשפשים והביצים שנמצאים בבגדים ובמצעים שלכם.

לאחר מכן רצוי להעביר שקית-שקית אל מכונת הכביסה ולכבס בטמפרטורה גבוהה מעל 60 מעלות.

מצאתם ביצים של פשפש המיטה בבית? אל תבזבזו זמן

מומלץ לפנות למדביר מקצועי כאשר מזהים את ביצי הפשפשים או כל סימן אחר להופעתם ולהתחיל לפעול בהתאם לשלבי ההדברה שהצגנו כאן לצד יתר ההנחיות שתקבלו מהמדביר כדי לפתור את הבעיה במהירות.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

על ביצים של פשפש המיטה סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
הזמנת שירות הדברת פשפש המיטה
*מתחשבים באנשי ונשות המילואים
ביחד ננצח!
דילוג לתוכן