אחריות להדברת פשפש המיטה

אחריות להדברת פשפש המיטה ניתנת לטווח של שנה אחת מיום ההדברה ותתאים למימוש ככל שחוויתם התפרצות פשפשים חוזרת, שחשוב שנגיע לטפל בה בהקדם.

על חשיבותה של אחריות להדברת פשפש המיטה

בענפים רבים נהוג לספק ללקוחות אחריות למוצר או השירות שנרכשו ובמטרה להעניק גיבוי ושירותי המשך בכל מקרה של בעיה לאחר הרכישה. גם בענף ההדברה, אחריות הופכת לאלמנט מרכזי מאוד, שמשפיע על יכולתם של הלקוחות לפנות פעם נוספת למדביר, אם הבעיה שבגינה פנו אליו בעבר עדיין לא נפתרה.

אחת הסיטואציות שבהן חשיבותה של האחריות גדולה מאוד, היא בביצוע הדברת פשפש המיטה. מדובר במזיק שהדברתו נחשבת לקשה ומורכבת בהשוואה למזיקים אחרים כמו תיקנים או פרעושים למשל, בעיקר בשל היכולת של חלק מהפשפשים לשרוד את פעולות ההדברה שכבר בוצעו נגדם.

מדוע האחריות תקפה לשנה?

עקרונית, מומלץ לכל אדם ובעל עסק לבצע הדברה שנתית שתספק מעטפת הגנה יעילה מפני מגוון מזיקים, ביניהם גם טפילים שונים כמו פשפש המיטה.

מכיוון שחומרי ההדברה צפויים להתפוגג באופן טבעי כעבור כשנה ויש צורך לחדש את ההדברה בכל מקרה, האחריות ניתנת עד לתקופה זו ובמטרה לכסות כל מפגע ממזיקים שנגרם בתקופה שבה על פניו ההדברה הייתה אמורה למנוע אותו.

אבל יש סיבה נוספת למתן אחריות להדברת פשפש המיטה לפרק זמן של שנה והיא טמונה בהסבר להתפתחותם של הפשפשים:

מכיוון שהביצים הזעירות נמצאות במקבצים של כמה עשרות (מתוך מאות ביצים אפשריות) בסדקים ובחריצים שאין אליהם גישה, חלקן עשויות לשרוד את פעולות ההדברה הקודמות אך בקיעתן עדיין לא התרחשה.

וכך יוצא שההדברה תמה ונשלמה ובני הבית זוכים לשקט במשך כמה חודשים, בהם התרחשה בקיעה והתפתחות הדרגתית של הפשפשים, עד להשלמת מחזור החיים שלהם ומציצת דם כבוגרים.

מכיוון שגלגול החיים של הפשפשים משלב הביצה (הבוקעת בין מספר ימים ועד כחודש, תלוי בטמפרטורה) ועד לצורת החיים הבוגרת לא תעבור פרק זמן של יותר משנה אחת, האחריות נותרת תקפה לזמן זה. אם הבעיה מתרחשת שוב כעבור שנה, סימן שמדובר בנגיעות חדשה לחלוטין שמצריכה טיפול.

כך תתכוננו להדברת פשפש המיטה

מכיוון שההדברה מבוצעת במספר שלבים, כל אחד מהם מכיל כמה פעולות שהמדביר נדרש ליישם, חשוב להכין את המקום למהלך ההדברה כראוי:

הכנת הדירה לקראת ההדברה

  • יש לפנות כל חפץ, רהיט ואלמנט ממקומות ההדברה כדי לאפשר למדביר גישה טובה.
  • יש לרוקן את כל תכולת ארונות הבגדים, הספריות והמדפים ולהעביר אותה לשקיות סגורות.
  • יש להוציא מצעים, סדינים ושמיכות מהמיטות ולהעביר גם אותם לשקיות סגורות.
  • כדאי להעביר את כל תכולת השקיות לשמש חזקה שבה הפשפשים אינם שורדים.

במהלך ההדברה ולאחריה

  • יש לפנות את שטח ההדברה לפרק זמן של 6 שעות, מרגע הגעת המדבירים למקום.
  • בסיום ההדברה ועם הכניסה לבית, יש לאוורר אותו היטב ולפתוח את כל החלונות.
  • יש להעביר את כל הבגדים והמצעים לכביסה ברתיחה או לייבוש במייבש.
  • חשוב לנקות את פנים המכונה והפילטרים בתום הכביסות והייבוש.
  • אין לשטוף את הבית במשך 24 שעות לאחר ההדברה. ניתן להעביר מטלית לחה על המשטחים.

סימנים להופעת פשפש המיטה בבית

גם אם אתם לא בטוחים שיש פשפשים בבית ואתם לכל הפחות חושדים בהופעתם עקב עקיצות וגרד מטרידים, תוכלו לזהות אותם בוודאות דרך כמה סימנים אופייניים:

מראה העקיצות

עקיצות פשפשי המיטה מתקבלות כמקבץ של מספר עקיצות באותו המקום, להבדיל מעקיצות של יתושים או פרעושים שעוקצים פעם אחת בכל מקום ומותירים בו נקודה אדמומית בודדת. אם אלה פשפשים, תוכלו לזהות גם גוון בהיר או כהה יותר במרכז העקיצה.

תזמון העקיצות

הפשפשים עוקצים רק בשעות הלילה, לעומת מזיקים אחרים שעשויים לעקוץ בכל שעות היממה ללא הבדל.

סימנים על המיטה והמזרון

הפשפשים מותירים כתמי דם זעירים על הסדינים והשמיכה ולעתים גם "מריחות" בגוון חום-חלודה שיכולים להופיע על המזרון החשוף, הכרית, גב המיטה וכפלי המזרון. תוכלו להבחין גם בפירורים שחורים קטנטנים המהווים את צואת הפשפשים.

זיהוי הפשפשים עצמם

פשפש מיטה בוגר מגיע לגודל של 5-6 מ"מ, צורתו עגולה וצבעו חום-אדמדם. פשפשים צעירים יותר יהיו בגודל של 2-3 מ"מ וצבעם צהבהב. ביצי הפשפשים בגוון לבן בוהק וגודלן עד 1 מ"מ. לאבחון מדויק, ניתן להיעזר בפנס, זכוכית מגדלת או הנחת מלכודות דבק למרגלות המיטה לפני השינה.

הדברת פשפשי מיטה כולל אחריות מלאה

אם אתם סובלים מהתפרצות של פשפשי מיטה ממש עכשיו, מומלץ שלא לבזבז זמן ולפעול להדברתם לפני שיתרבו במהירות. ההדברה שלנו מתרחשת על ידי צוות מדבירים מורשים ומיומנים ובעזרת חומרי ההדברה הטובים ביותר בשוק, המאושרים לשימוש מטעם המשרד להגנת הסביבה.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

אחריות להדברת פשפש המיטה סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
הזמנת שירות הדברת פשפש המיטה
*מתחשבים באנשי ונשות המילואים
ביחד ננצח!
דילוג לתוכן