הדברת פשפש המיטה בספה ובמזרון

הדברת פשפש המיטה בספה ובמזרון היא פעולת חובה לכל מקרה שבו אותרו נגעי פשפשים המלמדים על התפרצותם, אך היא רק חלק קטן ממכלול של פעולות הדברה שמוכרחים לבצע כדי להיפטר מהם לחלוטין.

מצאתם פשפשים על המיטה והספה? אין מנוס מהדברה בכל שטחי הבית

הספה ומזרון המיטה הם שני האזורים החביבים ביותר על פשפש המיטה המטריד. אלו הם מקומות המרבץ השגרתיים של האדם, בהם מתרחשת שהייה ממושכת עם תזוזה מעטה, מה שמאפשר לפשפשים ליהנות ממקור מזון זמין ללא כל הפרעה, עם אופציה למסתור מהיר מיד לאחר מכן.

ככל שההזנה של הפשפשים תימשך באין מפריע על גבי המזרונים והספות בבית, בחדרי האירוח או בכל מקום עם פינות למנוחה והמתנה, היא אף תזרז את קצב ההתרבות של הפשפשים עד כדי התפרצות קשה ומורכבת לטיפול.

ככל שתפוצת הפשפשים עולה, היא תהיה מאופיינת בעקיצות אינטנסיביות ובלתי פוסקות, שמתרחשות גם לאורך שעות היום ובכל שהות על ולצד ריפודים ומשטחים נוספים.

ולכן עוד לפני שנציג לכם את פתרונות ההדברה המדויקים שמיושמים על גבי ספות ומזרונים, נציין כי הדברת פשפשי מיטה לעולם איננה מבוצעת באופן נקודתי רק לפריט נגוע אחד.

הפשפשים אמנם משתמשים במזרון או הספה שלכם כמקור התפוצה המרכזי שלהם, אך ממנו הם מתרבים ומגיעים במהירות גם ליתר המשטחים והמזרונים בבית, "מדביקים" את יתר החדרים בתוך ימים בודדים ועשויים להתפרץ משם גם לדירות סמוכות שיתחילו לסבול מאותה הבעיה.

כך תדעו שפשפש המיטה נמצא בספה ובמזרון שלכם:

  • כתמי דם קטנטנים שנוצרו בחשכה והתגלו באור יום
  • פירורים שחורים וקטנים המהווים את צואת הפשפשים
  • מריחות חומות/ בגוון חלודה המהוות את נשלי הפשפשים (וסימן למחזור חיים בוגר יותר שצפוי להתחיל להתרבות).
  • מקבצי עקיצות שמופיעים על כל חלקי הגוף.
  • זיהוי הפשפשים עצמם: גופם עגלגל, הליכתם איטית וצבעם חום-אדמדם (אצל הבוגרים) עד צהבהב (אצל הנימפות הצעירות).

זיהיתם שאלו פשפשי מיטה? הזמינו הדברה במהירות האפשרית שתבוצע לכל חדרי הבית.

כל שלבי ההדברה שמוכרחים להכיר

הדברת פשפש המיטה נחשבת למורכבת ביחס להדברות אחרות, בשל הצורך במספר רב של פעולות המשולבות זו בזו עד למיגור מוחלט של הבעיה.

הסיבה העיקרית לכך היא ביצי הפשפשים הזעירות, שנותרות חבויות בתוך סדקים וחריצים זעירים שחומרי ההדברה עשויים שלא לחדור אליהם כראוי ושצפויות לבקוע גם כעבור מספר שבועות, לאחר שנדמה שהבעיה נפתרה לחלוטין.

מכיוון שייתכן שביצים אלה כבר הוטלו על גבי משטחים אחרים שאינם המזרון או הספה המקוריים שבהם איתרתם פשפשים, יש לחזור על כל פעולות ההדברה הנדרשות בכל אחד מחדרי הבית ואף לערוך סבב הדברה נוסף כעבור 2-3 חודשים במידת הצורך.

עד שהמדביר יגיע: פעולות הדברה עצמאיות נגד פשפשי מיטה בספה ובמזרון

  1. הסירו את כל המצעים מהמיטות והריפודים בבית והעבירו לכביסה בהרתחה.
  2. העבירו את כל הבגדים מהארונות לשקיות זבל אטומות והשאירו בשמש ישירה 48 שעות לפחות.
  3. אם יש חפצים או פריטים בודדים שאינם מתאימים לשמש, ניתן להקפיא אותם במקום.
  4. שאבו היטב עם שואב אבק את כל המזרון או הספה הנגועים.
  5. אם קיימת אפשרות, הוציאו לשמש ישירה וחזקה גם את המזרון או הספה לאחר מכן.
  6. הזיזו למרכז החדר רהיטים וחפצים שצמודים לחלונות, קירות ומשטחים.

שלבים להדברה מקצועית נגד פשפש המיטה

ניטור בעיית הפשפשים

המדביר יסרוק את המבנה ויאתר את אזורי המסתור של הפשפשים, כדי לקבוע את משך ההדברה ואופייה המדויק.

שאיבה עוצמתית לפשפש המיטה

כעת תתרחש שאיבה בעזרת שואב אבק גדול ותעשייתי, המיועד ללכידת פשפשי מיטה ולמיגורם של כל הפשפשים הפעילים בחדרים השונים, גם אם לא אותרו בשום מקום אחר מלבד המזרון או המיטה.

שימוש בקיטור נגד פשפשים

בשל המיקום הנסתר של הפשפשים בחריצים וסדקים, יחול שימוש במכונת קיטור בטמפרטורה גבוהה שתחסל את כל הפרטים ששרדו את השאיבה.

הדברת פשפשי מיטה בריסוס

כאשר הנגיעות קשה, יידרש גם ריסוס בעזרת חומר הדברה ייעודי לפשפשים. ייתכן שהמדביר ינקוט בגישה המשלבת בין מספר תכשירים שונים, כולל חומרי האבקה לשקעי חשמל בהם הפשפשים נוטים להסתתר. חומרים אלה מטפלים ביעילות גם בביצי הפשפשים וצפויים להשלים את תהליך ההדברה המלא.

נציין שהשימוש בחומרי הדברה מתרחש רק לאחר זיהוי וודאי של פשפשי מיטה ובהתאם לרמת הנגיעות הקיימת. במקרים שבהם דרושה כמות גבוהה של חומרי הדברה נגד אוכלוסיית פשפשים שנמצאת בעומק המזרון או הספה, ייתכן שההמלצה תהיה לעטוף אותם בניילון, לזרוק ולהחליפם בחדשים.

הדברת פשפש המיטה בספה ובמזרון בעזרת אביה הדברות

עם שירות מומחים בעל יותר מ-18 שנות ניסיון וצוות הדברה מוסמך בפריסה ארצית, לנו באביה הדברות יש את כל האמצעים היעילים ביותר לטיפול בבעיית פשפשי המיטה בתוך ביקור אחד בלבד. חייגו אלינו כבר עכשיו לתיאום מועד לאבחון והדברת פשפשי מיטה ונדאג לכם לפתרון מלא.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

הדברת פשפש המיטה בספה ובמזרון סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
הזמנת שירות הדברת פשפש המיטה
*מתחשבים באנשי ונשות המילואים
ביחד ננצח!
דילוג לתוכן