מדביר פשפש המיטה – כמה מדבירים צריך?

מדביר פשפש המיטה בהחלט יכול לפעול לבדו, אך כאשר מדובר בנגיעות גדולה וקשה מאוד המתרחשת ב-5 חדרים ומעלה, יידרש צוות מדבירים כדי לפעול בהצלחה.

האם מדביר אחד יצליח לחסל את כל הפשפשים?

פשפש המיטה נמנה עם אחד הטפילים מוצצי הדם המטרידים והקשים ביותר להדברה. הוא מתרבה במהירות – דבר שגורם להימצאותן של מאות ביצים במקומות נסתרים וזעירים שכמעט לא ניתן להבחין בהם בעין ומתפתח במספר דרגות עד לבגרות, כולן מסבות נזקים קשים.

אז כמה מדבירים באמת צריך כדי לסלק אותם? התשובה תלויה בעיקר בגודלו של שטח ההדברה: מכיוון שהפשפשים "מדביקים" בקלות את החדרים הסמוכים ועוברים גם דרך בגדים וחפצים, כאשר קיימים לפחות 5 חדרים בהם נדרש השירות יש צורך ב-2-4 אנשי צוות.

מקרה כזה עשוי להתרחש במתחמי חדרים שבהם קיים חשש להדבקה מהירה של כל היתר, למשל בבתי מלון, בתי אבות ולעתים גם בנייני מגורים. אופציה נוספת היא מקרה של נגיעות קשה מאוד בבית מגורים גדול, שבו צריך לבצע את כל סדר הפעולות בכל אחד מהחדרים בצורה קפדנית.

במקרה של התפרצות פשפשי מיטה בדירות מגורים קטנות יותר או מתחמים יחידים (למשל צימר בודד), אין מניעה להיעזר בשירותיו של מדביר אחד ויחיד, שיוכל לפעול נגדם בהצלחה.

הכירו את סדר פעולות ההדברה נגד פשפש המיטה

בין אם מדביר אחד יגיע לטפל בפשפשי המיטה ובין אם כמה, חשוב שתדעו מראש מהו תהליך ההדברה המלא וכיצד בדיוק הוא צפוי להתבצע:

השלב הראשון – שאיבת אבק

מכיוון שביצי הפשפשים הזעירות מסתתרות בסדקים וחריצים לא נגישים (ולצידן בוודאי נימפות שכבר בקעו וייתכן שגם פשפשים בוגרים), ההדברה תיפתח עם שאיבה בשואב אבק עוצמתי מכל האזורים שבהם הפשפשים נמצאים.

הדגש העיקרי הוא על כל חלקי המיטה, המזרון והחפצים הסמוכים (שידות, תמונות, מנורות לילה, שקעי חשמל ופנלים בחדר השינה), שם הפשפשים נחים במהלך היום ויוצאים ממחבואם בלילה כדי לעקוץ את הדיירים בשנתם.

במקרה של חשש להדבקה בחדרים נוספים, כמו למשל בסלון שבו ריפודי הספה הם בהחלט מקום נוח להסתתרות של פשפשים, השאיבה תבוצע גם שם ואיתה יתר שלבי ההדברה.

השלב השני – קיטור אדים

החדשות הטובות הן שפשפשים אינם שורדים בטמפרטורה מאוד גבוהה, הסמוכה ל-60 מעלות. קיטור עוצמתי המכוון לטמפרטורה של 55-60 מעלות ואולי גם מעבר, ייושם בכל אזורי השאיבה במטרה לחסל ביצים ופשפשים שעדיין נותרו במקום וייתכן ששרדו.

את הקיטור נהוג ליישם בעיקר על כל המזרון משני צדדיו ולעבור לאחר מכן לכל חלקי המיטה הנוספים כמו ראש המיטה, ארגז המצעים, התחתית והאביזרים הסמוכים אליה.

השלב השלישי – ריסוס

רק לאחר הסרה מלאה של כל הפשפשים בשאיבה ובקיטור, יבוצע ריסוס עם חומר ייעודי לפשפשי מיטה. חומר הריסוס מגיע מגישת ההדברה הירוקה, כך שהוא נטול ריח ואיננו פוגע בריאותית בדיירים ובחיות המחמד. החומר מכיל רעל מגע ורעל קיבה שכל פשפש שיבוא עמם במגע ימות.

הריסוס יבוצע כמובן בכל אזור שהתגלתה בו נגיעות, לעתים גם כפתרון מניעתי בחדרים סמוכים שיש חשש שעלולים "להידבק". כיסוי שטח ההדברה המלא יהיה לפי שיקול דעתו של המדביר ובמטרה לספק תוצאה אפקטיבית ללא התפרצות חוזרת.

השלב הרביעי – סבב הדברה נוסף (לא בכל המקרים)

למרות שהדברה מקצועית וקפדנית צפויה לספק את התוצאות הרצויות, יש מקרים שבהם בית שהודבר יחווה התפרצות מחודשת של פשפשים. הסיבה המרכזית לכך היא שנותרו ביצי פשפשים שטרם בקעו בשלב ההדברה והתפתחו כעבור חודש, כאשר כבר היה נראה שהבעיה מאחורינו.

במקרה כזה, ניתן לנצל את אחריות ההדברה שניתנה לכם – לפנות למדביר שביצע את ההדברה ולעבור טיפול חוזר עם סדר הפעולות המלא.

כמה עולה הדברת פשפש המיטה?

בשל מורכבות ההדברה, גודל השטח, רמת הנגיעות וכמובן גם בשל הצורך במספר מדבירים במקביל, עלות הדברת פשפש המיטה נעה בין 500 עד 1,000 שקלים. כאשר מספר החדרים גדול ומונה 10 חדרים ומעלה (למשל בבית מלון), ניתן לבצע דרכנו את ההדברה גם במחיר של 400 ₪.

הנחיות נוספות לקראת הדברת פשפש המיטה

כדי שההדברה תספק לכם ניקיון ושקט מוחלט מהפשפשים, חשוב לבצע במקביל וגם לאחר ההדברה את הפעולות הבאות:

  • העברת כל הבגדים והמצעים בבית לשקיות זבל אטומות
  • הוצאת כל השקיות לשמש חזקה, בה הפשפשים שחדרו לבגדים אינם שורדים
  • העברת כל השקיות כעבור 48 שעות לכביסה ברתיחה
  • ייבוש במייבש כביסה או תליית הכביסה בשמש חזקה
  • קבלת הנחיות מהמדביר בנוגע לניקיון הבית בכל מקום שבו בוצע ריסוס
  • בדיקת התיקים והבגדים בשובכם הביתה מטיול או חופשה
  • בדיקת כל שקית ומוצר שמכניסים הביתה מחשש לפשפשים עליהם

פעולות אלה בשילוב עם הדברה מקצועית יסייעו לכם למנוע את התפרצות פשפשי המיטה בבית ויחסכו כמובן בכסף ומטרד עצום.

הזמנת מדביר פשפש המיטה

אם אתם סובלים מפשפשי המיטה או חושדים בהופעתם, אל תהססו ליצור איתנו קשר לאבחון ולטיפול מהיר בבעיה. אנו עומדים לרשותכם בכל שלב עם צוות המדבירים המקצועי והמיומן ביותר ומעניקים שירותי הדברה לפשפשי מיטה בפריסה ארצית ובקריאה מהירה למקום.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

מדביר פשפש המיטה – כמה מדבירים צריך? סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
הזמנת שירות הדברת פשפש המיטה
*מתחשבים באנשי ונשות המילואים
ביחד ננצח!
דילוג לתוכן