פשפש המיטה זיהוי וסימנים

מחפשים לגבי פשפש המיטה זיהוי וסימנים אפשריים? מיד נספק לכם את כל המידע המקיף והשלם לאבחון וודאי של הפשפשים המטרידים.

לפני הכל, הנה כמה נתונים על פשפשי מיטה ששווה להכיר:

  1. בניגוד למזיקים קטנים אחרים כמו פסוקאים או פרעושים, אפשר להבחין בקלות בפשפשי המיטה ובכך להקל מאוד על הזיהוי המדויק שלהם.
  2. גלגול החיים הקשה ביותר לזיהוי הוא ביצי הפשפשים, אך גם להם יש מספר סימנים אופייניים שמיד נציג בפניכם.
  3. לפשפשי מיטה יש כמה סימנים מובהקים וייחודיים רק להם, שיאפשרו לכם לבודד אותם מיצורים אחרים ולקבוע בוודאות שבהם מדובר.
  4. הדבר הראשון והבוער ביותר לביצוע מיד לאחר זיהוי כל סימני הפשפשים יהיה להזמין הדברת פשפשי מיטה דחופה, שתמנע את התרחבות הנגיעות והמטרד האדיר עוד השבוע!

כל סימני הזיהוי של פשפשי מיטה

אם הגעתם לכאן, סימן שאתם חושדים שהיצור המטריד שעוקץ אתכם מידי לילה הוא פשפשי מיטה. אז בואו נתחיל לבדוק האם בהם מדובר לפי כל הסימנים המדויקים שהם מותירים אחריהם:

סימני זיהוי לפשפשי מיטה שצריך לחפש על המזרונים

פשפשי המיטה ניזונים מדם אנושי אותו הם מוצצים בדרך מתוחכמת: הם מסתתרים במהלך היום בין חריצים זעירים במזרון ובבסיס המיטה או בנקודות הסמוכות אליה כמו שקעי החשמל והשידות, יוצאים ממחבואם בלילה כדי ליטול מספר מנות דם וחוזרים בחזרה.

פעילות זו בדרך כלל מלווה בכמה סימנים בולטים שצריך לשים אליהם לב:

כתמי דם קטנים

חפשו אותם על הסדין, הכרית והשמיכה ועל המזרון עצמו. אלו שאריות ממנת הדם שהפשפשים מותירים אחריהם בסיום הארוחה.

פירורים שחורים

חפשו אחר גרגירים קטנטנים כמו פלפל גרוס, גם הם נמצאים על המצעים וכלי המיטה ומהווים את צואת הפשפשים.

"מריחות" בצבע חום-חלודה

אם תסתכלו על דפנות המזרון שלכם ותרימו את השוליים של גבולות המזרון, תבחינו במעין כתמי חלודה. אלה הם נשלי הפשפשים וסימן למעבר לצורת החיים הבאה.

פשפש המיטה זיהוי וסימנים של עקיצות

פשפשי מיטה אינם החרקים היחידים שעוקצים כמובן, אך יש להם מספר סימני עקיצות אופייניים וייחודיים שאפשר להעריך בעזרתם את המזיקים המטרידים:

  • אתם מתעוררים בבוקר עם עקיצות טריות שלא היו שם ערב קודם.
  • עקיצות אלה לא התרחשו במקום בודד אלא בכמה חלקי גוף.
  • העקיצות מופיעות כמקבץ של כמה עקיצות באותה הנקודה – לפעמים כאשכול ולפעמים בקו ישר אחת אחרי השנייה.
  • העקיצות מאופיינות בכתמים אדומים או בבליטות של העור – מטרידות למראה ומגרדות מאוד.
  • יש מקרים שבהם הפשפשים עוקצים רק את אחד מבני הבית ולא את היתר. יש גם מקרים שבהם העקיצות מורגשות במהלך הלילה, אך ללא כל סימנים לכך בבוקר.
  • במקרה של "התפוצצות אוכלוסין" של פשפשים, עקיצותיהם יורגשו גם במהלך היום.

זיהוי פשפשי המיטה עצמם

קל יחסית לזהות את פשפשי המיטה ולהתחיל לטפל בהם ממש עכשיו:

  • פשפשים בוגרים (אלו שעוקצים בפועל) הם בגודל 5 מ"מ וצבעם חום-אדמדם, לעתים בגוון כהה שנראה כמעט שחור.
  • נימפות הפשפשים צהבהבות ומתקדמות בהמשך לאדום בהיר עד חום, תלוי בשלב במחזור החיים מבין חמישה גלגולים עד לבגרות.
  • ביצי הפשפשים נראות כמו גרגירים לבנים וקטנים, ממבט מרחוק יראו במעין גוון סגלגל. הן מסתתרות בחריצים החבויים ביותר במזרון שלכם, בשקעי החשמל, השידות, דלתות הארונות, מסגרות התמונה ועוד.

אז איך לוודא ולאמת שיש אצלי פשפשי מיטה?

אם אתם חווים חלק מהסימנים אך עדיין לא בטוחים שמדובר בפשפשי מיטה, הצעד הבא יהיה לחפש אותם פיזית במקומות מסתור פוטנציאליים.

הצטיידו בזכוכית מגדלת (או בראייה טובה אם ניחנתם בכזו) וחפשו אחריהם בתוך כפלי המזרון ומתחתיו, על כל חלקי בסיס המיטה וגב המיטה, לאורך הפאנלים בחדר השינה, מאחורי תמונות, בין חריצי השידות, מעל ומאחורי הווילונות ולמעשה בכל מקום חשוך ללא חשיפה לאור ולשמש.

מכאן עברו לבדיקת ארון הבגדים. בדרך כלל הבית "נדבק" בפשפשי מיטה שפשוט נתפסו עליכם בזמן ששהיתם בחופשה או בטיול, מה שהופך את ארון הבגדים למקור מסתור ורבייה פוטנציאלי. השתמשו בפנס כדי להאיר לתוך סדקים וחריצים קטנטנים שבהם ייתכן ותבחינו בפשפשי מיטה.

גם אם לא ראיתם דבר, נסו להעביר יד בכל המקומות שבדקתם. אם האצבעות מרגישות דביקות למגע ייתכן שיש שם ביצי פשפשים. יש מקרים שבהם תבחינו גם בסימנים כמו צואת הפשפשים או נשלים שסמוכים למקומות המסתור שלהם ומסגירים אותם.

ומה עושים ברגע שמצאתי סימני זיהוי לפשפש המיטה?

הטיפול הטוב ביותר לפשפשים הוא בחום – חימום החדר באמצעות קיטור עוצמתי לטמפרטורה שבה הפשפשים אינם שורדים ובכך תחוסל כל האוכלוסייה הבוגרת יחד עם הפשפשים הצעירים והביצים.

אופן הפעולה הזה מתבצע בטכניקה ובמכשור מקצועיים רק אצל מדבירים שמתמחים בהדברת פשפשי מיטה ולכן חשוב להזמין מדביר בהקדם כדי להיפטר מהם אחת ולתמיד.

עד הגעתו של המדביר, תוכלו להשתמש בשואב אבק כדי לחסל את כל הפשפשים בנקודות המסתור שמצאתם ולהעביר את כל הבגדים והמצעים בבית לשקיות אטומות ולהשאיר אותן 24-48 שעות בשמש חזקה (או באוטו הסגור והלוהט).

משם, המדביר כבר ינחה אתכם בהמשך הפעולות הרצויות לקראת ההדברה ובהנחיות המלאות לאחריה.

מצאתם סימנים לפשפשי מיטה? חייגו אלינו בהקדם

אם מצאתם סימן אחד או יותר לנוכחותם של פשפשי מיטה כפי שפורטו במדריך הזה או אתם חושדים שמצאתם, אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר – לשלוח לנו תמונה של הסימנים החשודים ולהזמין הדברת פשפשי מיטה שתמגר אותם סופית.

אצלנו בחברת אביה הדברות תקבלו את השירות הטוב והמקצועי ביותר מאת טובי המומחים בענף ההדברות, שצברו ניסיון עשיר מול פשפשי המיטה ויטפלו בהם בהצלחה מקסימלית – ללא סבבי הדברה חוזרים.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

פשפש המיטה זיהוי וסימנים סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
הזמנת שירות הדברת פשפש המיטה
*מתחשבים באנשי ונשות המילואים
ביחד ננצח!
דילוג לתוכן