הדברת כיני יונים

הדברת כיני יונים (נקראות גם: קרציוני יונים) נלחמת באחד הטפילים המטרידים, המגרדים ואולי גם הסמויים ביותר שתוקפים את האדם. האם ייתכן שגם אתם סובלים מהן?

מי אתם, קרציוני יונים?

אם אתם מבחינים ביצורים זעירים, כמו מעין עכבישים קטנטנים שנעים על הקירות והחלונות שלכם במהירות רבה – סביר מאוד להניח שאלה הם כיני יונים. לא בדיוק נעים להכיר.

כינים אלה בדומה לפרעושים, מחפשות אחר בעל חיים כפונדקאי הראשי שלהן כמו חתול למשל וכאשר הוא נעדר מהסביבה, עוברות לפונדקאי משני שהוא בדרך כלל האדם.

במקרה של כיני היונים, הפונדקאי הראשי הוא גוזל היונה או של בעל כנף אחר כמו אפרוחי התרנגולת, שאותו כינים אלה מאתרות ותוקפות. אך כאשר הגוזל גדל ועוזב את הקן, הכינים הללו חודרות פנימה דרך קירות הבית ועוקצות את הדיירים בתוכו, במה שהופך תוך זמן קצר למטרד איום ונורא.

ולכן רגע לפני שנמשיך בהסבר על אבחון קרציוני היונים ואיך בדיוק מדבירים אותם, חשוב שתקחו כמה רגעים לבדיקה של סוגיית היונים אצלכם בגג, במרפסת השירות, על התריסים או המזגן. אל תמתינו לקינון, הטלה ובקיעת ביצים והרחיקו את היונים מהמקום לצמיתות בהקדם האפשרי.

כל הסימנים לזיהוי כיני יונים

גירודים בלתי פוסקים אך ללא עקיצות בולטות

בעוד שיתושים או פשפשים מותירים על העור נקודות אדומות ובולטות, כיני היונים הזעירות יותירו על גופכם גירוי שיגרום לאדמומיות רק כתוצאה מהגרד העצמי שלכם. מתגרדים כל הזמן בלי סיבה ולא מבחינים בשום סימני עקיצות? בדקו היטב את הקירות בבית – ייתכן שהם נגועים בקרציוני יונים.

עקיצות כיני יונים על הגוף

הגירודים לא יתרחשו רק במיקום מסוים אלא בכל חלקי הגוף. זהו הבדל גדול וחשוב שיעזור לכם לבודד את החרק העוקץ: אם אתם נעקצים בלילה בלבד – רוב הסיכויים שאלו פשפשי מיטה. אם נעקצתם רק ברגליים מהשוקיים ומטה – סביר להניח שאלה בכלל פרעושים.

גודלן הזעיר של הכינים מאפשר להן לחדור גם לתוך סיבי הבגדים, כך שאם הן טיפסו עליכם, סביר להניח שתיעקצו תוך שניות.

זיהוי כיני יונים במיטה, הקירות או החלונות

אלה הם המקומות העיקריים שאליהם קרציוני היונים מגיעים והם נוטים להסתובב ולטייל בעיקר במקומות חמים ולחים. בנסיבות האלה, אם חדר השינה שלכם חם מאוד בקיץ ומעליו הומות יונים – דעו שזהו מקור פוטנציאלי שצריך להתחיל לחפש בו את מקור הגירודים שלכם.

מופעים של אלרגיה

אנשים שרגישים לעקיצות יפגינו מופע אלרגי מגוון שעשוי להיות קשור אליהן כמו עיטושים, דמע ונפיחות מקומית באזור שנעקץ או פריחה על העור.

אבחון וודאי של כיני יונים

אם ראיתם חרקים קטנים על הקירות, נסו לצפות בהם מקרוב: מדובר ביצור זעיר ומהיר שגודלו עד מ"מ אחד, צבעו שחור או אפור בהיר ולעתים יתפתח לאדמדם לאחר שמצצו מנת דם. זיהיתם אותם? סימן שקיים או שהיה קיים עד לאחרונה קן צמוד לבית וכעת יש להתחיל בחיפושים ולסלק אותו בעזרתנו.

אז כיצד מדבירים כיני יונים?

ההדברה מתרחשת בריסוס ירוק – עם חומרים מורשים לשימוש מטעם המשרד להגנת הסביבה ושאינם מכילים שאריות ריח או מינון רעלים שמזיק לבני הבית ולסביבה.

ריסוס זה יבוצע מסביב למסגרות החלונות בבית, בחדר השינה על בסיס המיטה והמדפים הסמוכים ובכל נקודה נוספת שבה כיני היונים עשויות להימצא ובכפוף לסריקה מקצועית מצד המדביר.

להבדיל מריסוס של חרקים אחרים, ריסוס זה מתרחש באופן נקודתי בלבד כל עוד מקום הנגיעות ברור וידוע. רק כאשר מקום המחבוא של הכינים לא ידוע או שלא ניתן היה לאתר אותו, יבוצע ריסוס כללי בכל חלקי הבית.

ההדברה כרוכה ביציאה לפרק זמן של שעה אחת מהמקום. אם מדובר בבית או בית עסק שיש בו נשים הרות, תינוקות ובעלי חיים, נמליץ על שהות של כ-6 שעות ומעלה מחוצה לו. כמובן שנצייד אתכם בהנחיות נוספות טרם ולאחר ההדברה, לפי המאפיינים והנסיבות המדויקים למקרה.

כיצד מונעים מכיני היונים לחזור?

נגיעות של כיני יונים מצביעה על וודאות של 99% לקיומו של קן ציפורים צמוד למבנה – לרוב יונים, אך לעתים גם ציפורים אחרות כמו מיינות או תרנגולים. אם אתם מגדלים בעלי כנף במשק או בחצר, הדברה זו צריכה להתרחש על בסיס קבוע, תוך קבלת שירותי הדברה שוטפים והנחיות שיסייעו לכם למנוע נגיעות של כיני יונים גם בקרב בעלי החיים עצמם.

כאשר מדובר בפלישה של ציפורים למבנה, חשוב לבצע הרחקת יונים מקצועית שתאפשר לכם להיפטר ממפגעי היונים לרבות קרציוני יונים ולמנוע מהיונים להתמקם ולקנן בשטח שלכם. אצלנו בחברת אביה בקרת מזיקים תמצאו את כל שיטות ההרחקה המתקדמות והאיכותיות ביותר, תוך התאמתן המדויקת למאפייני המבנה ולצרכים המשתנים שלו.

אנחנו כאן כדי לעזור

חברת אביה בקרת מזיקים מחזיקה בניסיון מקצועי של 20 שנים בהדברת כל סוגי המזיקים, כולל כיני יונים ושירותי הרחקת יונים.

צברנו לאורך השנים ידע ומיומנות מעמיקים המסייעים לנו לפעול בהצלחה מול כל מקרה אפשרי ולהתמודד גם עם מקרים מורכבים בהם יש בעיות גישה לקן היונים או נקודות המסתור של הקרציונים או התפרצויות גדולות וקשות שעד כה לא נפתרו.

השירות שלנו ניתן לכל הלקוחות הפרטיים, העסקיים והמוסדיים בפריסה ארצית וכולל שירותי הדברה מקצועיים על ידי טובי המדבירים המוסמכים, תעודת אחריות מלאה ושירות ברמה הגבוהה ביותר לכל לקוח. צרו עמנו קשר כבר עכשיו ונשמח לעמוד לשירותכם.   

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

הדברת כיני יונים סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
דילוג לתוכן