הרחקת יונים בכפר סבא

הרחקת יונים בכפר סבא מתרחשת מידי יום כמעט בכל נקודה בעיר. זקוקים לפתרונות מהירים גם אצלכם בבית או בבית העסק? צרו קשר ונגיע במהירות.

מצאנו את שיטות הרחקת היונים הטובות ביותר בכפר סבא

הן סמל לשלום והתחלות חדשות, אבל במציאות היומיומית של תושבי העיר, היונים הן מטרד נוראי הכולל רעש, לכלוך אינסופי וגם סיכון בריאותי כתוצאה מכיני יונים וממחלות המאפיינות אותן. עשרות שיטות פותחו לאורך העשורים האחרונים במטרה למגר את נוכחותן של היונים, כמה מהן נפוצות יותר:

  • דוקרנים
  • רשתות יונים
  • דחלילים
  • חוט חשמל
  • דבק ג'ל
  • מכשור אולטרסוני

האם יש שיטה טובה יותר מאחרות? ובכן, הפתרון המומלץ ביותר להרחקה הוא רשתות נגד יונים, שפשוט חוסמות אותן מלנחות באותו המקום, ללכלך אותו ולקנן בו. אופציה נוספת היא דוקרני היונים, שמקשים על היונים להתיישב באותה הנקודה, אם כי ישנן יונים שמצליחות להתמקם גם בין הקוצים.

ומה לגבי יתר השיטות?

דבק הג'ל שניתן למרוח על מקומות כמו מרפסת השמש והגג, אמור להותיר מעין מצע דביק שהיונה תבין שאיננו נוח מספיק עבורה. אלא שבמריחה גדולה מידי ממנו, היונה עלולה להילכד בדומה למלכודות דבק למכרסמים והדבר יגרום לסבל מיותר ולבסוף לתמותה שמצריכה לפנות את הפגר.

אפשרות נוספת שעדיין מוצעת בשוק היא לרכוש מכשיר אולטרסוני שמגיע מתחום ההדברה האלקטרונית. על פניו מכשיר זה אמור להשמיע רעשים שמדמים ציפור טרף, ממנה היונים כמובן נרתעות ומתרחקות.

בפועל, מחקרים שנערכו בנושא מצאו כי גלי הקול של המכשיר נשלחים בתדר אחיד ללא פיזור. הדבר גורם לכך שכאשר היונה עוקפת את המכשיר (למשל מגיחה מאחוריו), היא לא תשמע את הצלילים שלו ולכן לא תחשוש להגיע הנה.

נותרנו אם כך עם שיטת הדחלילים וחוט החשמל: בעוד שחוט החשמל צפוי לעזור מאוד אך פריסתו בשטח יקרה וייתכן שגם מרתיעה ובצדק, שהרי חשמל במקום חשוף מהווה בעיה כשלעצמו, הדחלילים דמויי העורבים וציפורי הטרף למיניהם מגיעים בכל טווחי העלויות.

אלא שבחירה בדחליל מאוד זול לא בדיוק קולעת לרמת התחכום הגבוהה של היונים. למעשה, רק הדחלילים היקרים ביותר, שנוצרו מתוך ידע זואולוגי נרחב המבין כיצד מביטות היונים על האובייקט שלפניהן, עשויים לעבוד.

מכיוון שנותרנו עם שתי השיטות הפופולריות – דוקרנים ורשתות הרחקה, נתמקד בהן מכאן והלאה ונסביר לכם איך כתושבי כפר סבא תוכלו לבחור את הפתרון הנכון וליישם אותו בהצלחה.

הרחקת יונים בכפר סבא בעזרת דוקרנים

הדוקרנים מגיעים כפסים שניתן להדביק או לרתק למשטח ועליהם קוצים שמונעים את נחיתת היונים. הם מגיעים משני סוגים אפשריים, כל אחד ויתרונותיו:

דוקרני פוליקרבונט

דוקרני פלסטיק שעמידים בכל תנאי מזג האוויר ומתאימים לקרינת שמש חזקה. מגיעים עם 5 או 4 קוצים ובסיס גמיש, שאפשר לחתוך כדי להתאים במדויק למשטח. בשל החומר, הם בולטים יותר בשטח, מה שמחבל במראה האסתטי ולכן אפשר להשקיע קצת יותר ולרכוש אותם בגוון שקוף.

דוקרני נירוסטה

חלק גדול מתושבי כפר סבא מעדיפים את דוקרני הנירוסטה, שנחשבים עמידים מאוד, מגיעים במגוון מידות אורך ורוחב (דגם W של 4 שורות קוצים, דגם N או Z של 3 שורות קוצים) והמראה שלהם גורם להיטמעות בשטח ללא פגיעה באסתטיקה. בהשוואה לפוליקרבונט, דוקרנים אלה יקרים יותר.

איך מדביקים את הדוקרנים?

  1. נקו את המשטח וייבשו אותו היטב.
  2. מדדו את השטח, רצוי כמה פעמים כדי לדייק ולחתוך את הדוקרנים למידה הרצויה אם צריך.
  3. הצמידו לתחתית דבק חזק שעמיד בתנאי חוץ – לא כל הדוקרנים בשוק מגיעים עם הדבק ולעתים צריך לרכוש אותו בנפרד.
  4. לאחר ההדבקה, אפשר לקבע את הדוקרנים בעזרת מסמרים או ברגים.
  5. טלטלו מעט את פס הקוצים כדי לוודא שהוא יציב ולא יתנתק עם כל רוח או מגע.

התקנת רשתות להרחקת יונים בכפר סבא

הרשתות השונות מגיעות גם כן ממספר סוגים:

רשת פלסטיק

רשת רגילה, פשוטה וצפופה הרבה יותר מיתר הסוגים – מה שהופך אותה לפתרון אפקטיבי גם לציפורים אחרות שאתם סובלים מהן, כמו סנוניות או מיינות. ההתקנה נוחה מאוד – אזיקונים בקצוות בסך הכל, אך היא אינה עמידה בשמש.

רשת מתכת

רשת חזקה ועמידה מאוד, שאף מזג אוויר או בעל חיים לא יזיז ממקומה, אך המראה שלה הרבה פחות אסתטי מהיתר וגם הגמישות שלה עשויה להגביל אתכם בשלב ההתקנה.

רשת פוליאתילן

רשת חבלים מהחומר שממנו מייצרים את סלי הקליעה בכדורסל או שערי הכדורגל. חזקה ויציבה במיוחד, המגיעה עם חורים במספר גדלים אפשריים (0.4 ס"מ, 0.5 ס"מ וכו').

רשת מונופילמנט

זהו הרכב המבוסס על ניילון חזק ועמיד בכל מזג אוויר, בעל המראה השקוף והאסתטי מכולם.

איך מתקינים את הרשת?

  1. מדדו את השטח וודאו שהרשת תספיק לכיסוי מלא של כולו, עם שארית קטנה
  2. יש לקדוח לפינות ההתקנה עוגנים המאפשרים לתפוס את הרשת
  3. כעת פרשו את הרשת והחדירו לקצוותיה כבל נירוסטה/ ברזל אותו קושרים לעוגן.
  4. בהנחה ומדובר בהתקנה בגובה, תהיו חייבים לפנות למתקין מקצועי.

יש יונים במרפסת? אפשר להיפטר מהן!

אם אתם סובלים מנוכחות רבה של יונים ולא מצליחים לסלק אותן, נוכל להגיע אליכם עם כל הפתרונות להרחקת יונים, הסוגים ואופן ההתקנה המתאימים ביותר שיפטרו אתכם סופית מהמטרד. צרו עמנו קשר ונשמח לעזור.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

הרחקת יונים בכפר סבא סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
דילוג לתוכן