תיבת האכלה לחולדות

תיבת האכלה לחולדות משמשת כפתרון קבוע למקומות חיצוניים בהם קיימת בעיית חולדות חוזרת, כאשר כמות התיבות, תכולתן ומיקומן ייקבעו על ידי מדביר מקצועי שאחראי לתחזוקת התיבות וניטורן לאורך זמן.

איך תיבת האכלה לחולדות עובדת?

למרות הסלידה מהן, חולדות נחשבות ליצורים אינטליגנטיים במיוחד: הן מנהלות חיי קהילה ומשפחה שבתוכם מתרחשת התרבות מהירה, כל פרט מצויד בחושים חדים לזיהוי סכנות מבעוד מועד ומסוגל לדווח עליהן ליתר החולדות ובכך להתגבר על חלק גדול ממאמצי הלכידה וההדברה.

בנסיבות אלה, תיבת האכלה הפכה בעשורים האחרונים לאמצעי הניטור הטוב ביותר למקומות שסובלים מהתפרצות קשה של חולדות, שמקננות באזורים שאין אליהם גישה פיזית. בתוך כל תיבה מצוי פיתיון רעיל שמושך את החולדות ושגורם לתמותה שתתרחש תוך מספר ימים.

בשל הסיכון מפני רעלים שמצויים בתוך תיבות אלה, הן מתפקדות כאמצעי הדברה במקומות חיצוניים בלבד ונטמנות בעומק של מספר ס"מ בתוך האדמה עם קיבוע שמונע תזוזה. תיבות אלה סגורות ואטומות באופן הרמטי כדי למנוע מגע אדם וחדירה של בעלי חיים אחרים, כך שהחולדות יוצאות ונכנסות מתוך חורים ייעודיים במתקן בחופשיות.

נדגיש כי מדובר באמצעי הדברה מקצועי שרק מדבירים מוסמכים המנוסים בהדברת חולדות רשאים להשתמש בו. כל קיבוע של תיבת האכלה, החלפתה ותחזוקתה השוטפת תתרחש בהתאם להנחיות קפדניות של משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה.

מהם היתרונות בהצבת תחנת האכלה לחולדות?

  • שליטה יעילה באוכלוסיית המכרסמים ובתפוצה שלה לאורך זמן.
  • תיחום שטח הפעילות של החולדות ומניעת "זליגה" למקומות נוספים.
  • התנהלות עצמאית של התחנה ללא התערבות נוספת (מתקן רב פעמי).
  • רמת בטיחות גבוהה ומניעת סיכון לאדם, החי והסביבה.
  • הגנה קבועה על בתים, חצרות, בנייני מגורים, מבני עסקים ומוסדות מפני חדירת חולדות.

דברים שחשוב לדעת על תיבות האכלה למכרסמים

כפי שקראתם, היתרון האדיר של תיבת ההאכלה היא הטיפול וההגנה ארוכי הטווח שלה מפני מכרסמים, אך יש לקחת בחשבון את עלות השימוש בתחנות שמחירן גבוה יותר ממלכודות ללכידה נקודתית וחד פעמית.

בנוסף, יש לזכור ששימוש בתיבה בודדת לא יהיה אפקטיבי, כך שיידרשו מספר תחנות הפרוסות בשטח בצורה טבעתית. הדבר דורש תכנון מקדים מצד המדביר וכרוך בסריקת השטח והערכת הבעיה, לאחריהם ייבחרו הפיתיונות המתאימים למקרה והנקודות בהן יש להציב כל תחנה.

בסיום הערכה ומיפוי מקצועיים, המדביר יבצע את ההתקנה והקיבוע של התיבות אל הקרקע כדי למנוע מהן תזוזה לא רצויה או ניסיון להזיז אותן ממקומן.

מכאן והלאה יגיע המדביר אחת לחודש כדי לבדוק את תקינות התיבות, להחליף במידת הצורך את הפיתיונות שנמצאים בתוכן ולנטר את מפגעי המכרסמים כדי לבחון את יעילות ההדברה ולהחליט על פעולות נוספות במידת הצורך.

כחלק מהנחיות הטיפול בחולדות בעזרת תיבות האכלה, כל מקום שבו נקבעה תחנה יסומן בסימון מתאים וללקוחות תינתן רשימה מדויקת של כל מיקומי התיבות שנמצאות בשטח.

מתי מומלץ להשתמש בתיבת האכלה לחולדות?

כאשר נמצאות חולדות בשטח, הפתרון המיידי והטוב ביותר יהיה ללכוד אותן באופן נקודתי. הסיבה לכך היא המיידיות של שיטת הלכידה, תוך מניעת שימוש מיותר בחומרי הדברה רעילים. לכידה נקודתית יכולה להתרחש גם בעזרת מלכודות כלוב הומניות, שאינן פוגעות בחולדות כלל אלא מאפשרות להן להמתין בנחת בתוך מקום סגור כשלרשותן מים ואוכל עד לשחרורן במקום אחר.

כאשר מדובר במפגע קשה של חולדות שנמצאות באזור מסוים, יהיה בלתי אפשרי ללכוד אותן בבת אחת או במספר ביקורים מצד המדביר. ולכן כאשר ההתפרצות גבוהה ומתוך רצון למטב את עלויות הצרכן להדברת חולדות, מומלץ להשתמש בתחנות האכלה המתפקדות כאמצעי הדברה שוטף.

הדברת חולדות מקצועית ואחראית

הרעלת מכרסמים נחשבת למוצא האחרון בפעולות ההדברה ועליה להתבצע במלוא המיומנות, המקצועיות וכמובן באחריות מוחלטת למניעת סיכונים.

גם אם ישנם ילדים או בעלי חיים שנמצאים בסמוך לתיבות ונתקלים בהן, הם לא יוכלו לפתוח אותן, לבעוט אותן ממקומן או חלילה לגשת לחומר שבתוכן – אותו נועצים ומקבעים במרכז התיבה מאחורי קירות חוצצים, כך שאין אליו שום גישה פיזית ובשום מקרה.

אנו בחברת אביה הדברות משתמשים בתיבות האכלה מתקדמות ובטיחותיות מהדגמים הטובים ביותר ולא דוגלים בפיזור רעלים שאיננו בתוך תיבות סגורות ואטומות. חברתנו שוקלת בקפידה ובזהירות כל מקרה שבו אין מנוס משימוש ברעלים ומיישמת אותו רק כאשר לא מתאפשרת צורת לכידה אחרת, או כאשר מאמצי הלכידה הקודמים לא פתרו את הבעיה.

חברת אביה הדברות ערוכה לספק לכם בכל זמן שירותי לכידה והדברת מכרסמים מקצועיים מאת טובי המומחים, בפריסה ארצית.

אנו בעלי וותק וניסיון של למעלה מ-18 שנים ומתמחים בתכנון, פריסה וניטור תיבות האכלה לחולדות מול בתי עסק, מוסדות, מפעלים, בנייני מגורים ועסקים ובתים פרטיים מכל סוג. אם נתקלתם בחולדות בשטח צרו עמנו קשר כבר עכשיו ונסייע לכם במהירות.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

תיבת האכלה לחולדות סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
דילוג לתוכן