ריסוס נגד יתושים

ריסוס נגד יתושים הוא בגדר חובה לאורך הקיץ – במטרה לצמצם ככל האפשר את פוטנציאל העקיצות ותפוצת המחלות שנגרמת מהם ולהעניק לכולנו קיץ רגוע ונעים יותר.

אז כיצד מתבצע הריסוס ונגד אילו יתושים הוא יעיל? כל המידע שחיפשתם נמצא ממש כאן:

יתוש חצוף, אולי תעוף?! על סוגי יתושים נפוצים והיכן תמצאו אותם

עשרות מיני יתושים נהנים מהאקלים הלח והשרבי שמאפיין את הקיץ בישראל. חלקם מתקיימים מדם אנושי ומתמחים בהטרדה יומיומית של רבים מאיתנו, שגולשת אל המדשאות בפארק, לעסק ולמשרד, מטרידה אותנו בבריכה וכמובן מזמזמת בעוצמה מידי לילה.

הדרך לעצור את היתושים נעוצה באפיון סוג היתוש ומקורות ההתרבות שלו, אליהם הוא ישוב בסיום הארוחה כדי לנוח ולהתרבות. סידרנו לכם כאן היכרות קצרה עם כמה מסוגי היתושים הנפוצים ביותר שאנו נקראים לרסס מידי קיץ:

יתוש הבית (כולכית מצויה) היתוש הנפוץ ביותר שפולש לתוך הבתים ומגיע בעבות משיכתו למקורות מים מזוהמים כמו מי הביוב.

תת-מין של הכולכית בשלם כולכית טורדנית, נחשב למפיץ מחלות ונמשך לאזורים קרירים ומוצלים כמו תעלות שופכין ומקומות שהוצפו במים.

יתוש הנמר האסיאתי קל לזהות אותו הודות לפסים השחורים והלבנים של רגליו. יתוש זה עוקץ גם דרך הבגדים ומותיר אחריו כמה עקיצות בבת אחת. יתוש זה משגשג בסביבת מים עומדים מכל סוג – אפילו אם מדובר בדלי הספונג'ה ששכחתם לרוקן או אדנית עציצים מוצפת מים.
יתוש אנופלס צבעו חום ורגליו ארוכות מגופו, מצוי במקורות מים טבעיים כמו נחלים ומעיינות וגם במקומות עם מים עומדים כמו בריכת השחייה. יתוש זה מעביר את מחלת המלריה.
יתוש קולקס זהו תת-מין ספציפי של אנופלס שמעביר את קדחת הנילוס. הוא מסתתר במבנים קרירים ומוצלים שסמוכים למים מזוהמים כתוצאה מזיהום או סניטציה ירודה.
בקה (זבוב החול) יתושים אלה מעבירים את מחלת שושנת יריחו המסוכנת. חלק מתתי המינים של סוג זה הם אלו שנמשכים לאור הפלורסנט במרפסת או הפרגולה בגינה וחודרים בעקבותיהם לתוך הבית.

כיצד תתבצע הדברה נגד יתושים?

רוב מיני היתושים מסוגלים לגמוע בתעופה מרחק רב מאזור המחייה שלהם עד למגורי האדם ולכן הדברתם באופן כללי נחשבת למורכבת יותר ומבוצעת לעתים קרובות במספר שלבים.

סוד הטיפול הוא לאתר את מוקדי ההתפתחות של זחלי היתושים, בסביבת הצמחייה ומקורות המים הספציפיים שאליהם נמשך הסוג ולטפל כנגד היתושים באחת משתי דרכים:

ריסוס נגד יתושים

באמצעות תכשיר אבקתי או מיקרוקפסולרי שמתפרק במגע עם היתושים שבסביבה ופוגע במערכות גופם. הריסוס משתייך לתחום ההדברה הירוקה שנמנע מפגיעה ביתר האורגניזמים ובעלי החיים בסביבה (כולל בריאות האדם כמובן) ומתאים למקומות ההטלה וההתפתחות של היתושים וגם לסביבה הביתית במקביל.

הדברה ביולוגית ליתושים

גם הדברה זו נכללת בגישת ההדברה הירוקה ולמעשה נותנת לטבע "לעשות את שלו" על ידי שימוש ביצורים שניזונים באופן טבעי מהיתושים, כמו דגי גמבוזיה, חרקי מים, צמחים טורפים או אפילו מינים מסוימים של לטאות או חיידקים "טובים".

פעולות נוספות למניעת יתושים והדברת מקורות המים

כדי למגר לחלוטין את נוכחות היתושים, נצטרך לעתים לשקול את האפשרות לשאוב את המים שנקוו למיקום מסוים, לשפר את איטום מיכלי המים או איטום המבנה עצמו, לאבחן נזילות, בורות ביוב פתוחים ועוד. במקורות מים שלא ניתן לייבש, תבוצע גם הדברה כימית או ביולוגית.

אפשרות נוספת תהיה להציב מלכודות לניטור יתושים במוקדי המשיכה העיקריים שלהם ובכך למנוע מהם להתפשט בשטח בדרך יעילה. מלכודות אלה משמשות אותנו לא פעם גם לזיהוי מוקדם של סוג היתוש שדורש טיפול.

האם ריסוס נגד יתושים בגינה באמת עובד?

בעוד שתרסיס מעופפים ביתי שנמכר בחנויות צפוי להעניק לכם כמה שעות של שלווה, תרסיס מקצועי שמתפרק בטכנולוגיה ייחודית ובמינון המתאים יספק הרחקה ארוכת טווח.

חשוב לנו להדגיש שריסוס יתושים יבוצע תמיד בסביבה החיצונית בלבד, בעוד שריסוס כללי לשטחי פנים יועיל למזיקים שמצויים על הקרקע, אך צפוי לתגבר גם את הרחקת היתושים בחלל הפנימי.

ברוב המקרים ההדברה תבוצע בשעות החשכה או לפנות בוקר לכל המאוחר, משום שהחומרים מתפרקים במהירות גדולה יותר באור השמש ולכן נרצה לשמור על יעילותם.

ריסוס נגד יתושים מחיר

העלות להדברת יתושים בריסוס נעה לרוב בין 350 ל- 850 ₪ (לרוב לכיוון הסכום הנמוך יותר), תלוי בגודל שטח ההדברה שיש לכסות באמצעות הריסוס ובפעולות נוספות מצד המדביר.

אנו בחברת אביה בקרת מזיקים גאים לספק ללקוחותינו את השירות הטוב והאיכותי ביותר בתחום ומעניקים 50% הנחה לנכי צה"ל ו- 25% לניצולי שואה. תוכלו ליצור איתנו קשר תמיד ואנו נעניק לכם את כל המידע על פעולות ההדברה מצידנו ואפשרויות הטיפול ביתושים גם ברמה הציבורית, העירונית או המוסדית כולל מחירים.

האם יש חומר הדברה נגד יתושים שאפשר לרסס לבד?

בשוק המוצרים לשימוש הקהל הרחב תמצאו מספר תרסיסים לקטילת מעופפים, חלקם גם מיועדים באופן ספציפי ליתושים.

מומלץ לבדוק שהתרסיס שרכשתם מתאים לשימוש בתוך הבית או המשרד ולהשלים את הריסוס הפנימי יחד עם מלכודות ליתושים שאפשר להציב בחוץ כדי לצמצם את נוכחותם באופן משמעותי בגינה או המרפסת.

אפשרות נוספת היא להכין תרסיס טבעי המבוסס על שמנים אתרים כמו אקליפטוס, עשב לימון או גרניום ולהתיז ממנו בתוך חלל הבית. בחנויות לבית ולגינה תמצאו גם לפידים ונרות המבוססים על שמן הציטרונלה, שאת הניחוח שלו היתושים מתעבים.

מכת היתושים העונתית הגיעה גם אליכם? תנו לנו לטפל בה!

אנו בחברת אביה בקרת מזיקים מעמידים לרשותכם ניסיון מקצועי של 20 שנים בהדברת כל סוגי המעופפים, כולל מיני היתושים השונים וחיסול מקורות המחייה ומוקדי ההתפרצות.

חברתנו מספקת מענה איכותי ומגוון לכל נגיעות של יתושים בבית, בגינה, במשרדים, פארקים, בריכות ושמורות טבע ותשמח לסייע גם לכם להיפטר מהמטרד בהקדם האפשרי.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

ריסוס נגד יתושים סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
דילוג לתוכן